کد خبر: ۱۶۰۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور:

به دنبال حقابه ۲۰ میلیون مترمکعبی پریشان هستیم

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با اشاره به موضوع حقابه تالاب‌ها، گفت: دنبال حقابه ۲۰ میلیون مترمکعبی تالاب پریشان هستیم و جدول حقابه تالاب‌های کشور به وزارت نیرو ابلاغ شده است.
به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌ها پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در جمع فعالان و تشکل‌های مردم نهاد حفاظت از محیط زیست استان فارس در شهر کازرون در خصوص تالاب پریشان افزود: سازمان محیط زیست مکلف است که طرح جامع این تالاب را تهیه کرده و اعتباراتی برای ساماندهی این منطقه از صندوق ملی محیط زیست اختصاص دهد.

وی با اشاره به موضوع حقابه تالاب‌ها، گفت: دنبال حقابه ۲۰ میلیون مترمکعبی تالاب پریشان هستیم که جدول حقابه تالاب‌های کشور به وزارت نیرو ابلاغ شده است و به جد نیز تحقق آن دنبال خواهد شد.

محمدعلی بخرد فرماندار شهرستان کازرون نیز در این نشست گزارشی از وضعیت جنگل‌های کازرون ارائه کرد و خواستار توجه به تالاب پریشان شد و گفت: سندی ۱۰ سال پیش برای احیای تالاب پریشان و مدیریت جامع آن امضا شده که تاکنون اقدامی در این باره صورت نگرفته و هیچ اعتباری برای این مهم دیده نشده است.

وی افزود: یکی از مطالبات مهم مردم کازرون تخصیص حقابه دریاچه پریشان از سد نرگسی است که باید محقق شود.

به دنبال حقابه ۲۰ میلیون مترمکعبی پریشان هستیم

بخرد بر تخصیص و جذب اعتبارات برای احیاء دریاچه پریشان تاکید کرد و گفت: منطقه حفاظت شده ارژن و تالاب پریشان از مهم‌ترین زیستگاه‌های طبیعی فارس و کشور است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور در سفر یک روزه به شهرستان کازرون از منطقه حفاظت شده میان کتل محل نگهداری گوزن زرد ایرانی و همچنین جاده در دست ساخت پریشان نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان