کد خبر: ۱۶۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
شیرازه پیگیری کرد؛

اختصاص دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان جنت شیراز

با پیگیری‌های شیرازه و انتشار چند گزارش که خواستار رفع مشکلات بیمارستان اعصاب و روان شیراز و تخصیص دو آمبولانس شد؛ مدیر کل بنیاد شهید فارس از تحویل این دو دستگاه آمبولانس به این بیمارستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، بیمارستان اعصاب و روان جنت که سال‌ها پذیرای جانبازانی است که از آرامش خود گذشتند تا آسایش را به این سرزمین هدیه دهند، برای حل مشکلاتش چشم‌انتظار نگاه ویژه مسئولان است.

گفتن و نوشتن از بیماران اعصاب و روان همواره کاری سخت و دشوار است چرا که نه می‌توان خود را به‌جای آنها گذاشت و درکشان کرد و نه می‌شود به حال خودشان رهایشان کنیم و نادیده‌شان بگیریم؛ به‌خصوص اگر این بیماران از نسل مردان مردی باشند که غیرتمندان در جبهه‌های حق علیه نبرد جنگیدند و آرامش را از خود سلب کردند تا آسایش و آرامش را به ما تقدیم کنند.

 جانبازان اعصاب و روان به جهت حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بهترین فرصت‌های شغلی، تحصیلی و اجتماعی اقتصادی خود را ازدست‌داده‌اند، جوانی و سلامت جسمی و روانی خویش را بدون هیچ چشم‌داشتی به‌ پای استقلال و امنیت مردمان سرزمینشان ریخته‌اند. وقتی به این بیمارستان می‌روی اغلب آنها از فراموش‌شدن و بی‌توجهی به آنها گلایه‌مند بودند به‌نحوی‌که حتی خانواده بسیاری از آنها طی این سالیان طولانی پس از اتمام جنگ تحمیلی از بهبود وضعیت سلامت آنها ناامید و آنها را ترک کرده‌اند.

حس ناامنی ناشی از فراموش‌شدگی در چشمان بسیاری از این یادگاران جنگ تحمیلی موج می‌زد، گویی بسیاری از این افراد دیگر چشم‌ امیدی برای دیدن عزیزانشان ندارند و زندگی در این چهاردیواری را تا زمان شهادت پذیرفته‌اند.

اختصاص دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان جنت شیراز

البته این رسانه به یاد دارد که استاندار فارس محمدهادی ایمانیه که عصر دوشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰ در آئینی با حضور وزیر کشور به‌عنوان استاندار فارس معرفی شد، در بیمارستان جانبازان روان شیراز و مناطق محروم شیراز حضور یافت. 

ایمانیه در بازدید از این آسایشگاه که یادگاران دوران دفاع مقدس را میزبانی می‌کند، مسائل و مشکلات این مرکز در زمینه کمبود دارو، تجهیزات و نیروی انسانی را مورد بررسی قرار داد و به مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و مسئولان آسایشگاه جانبازان روان، قول پیگیری داد.  

پیش‌ از این، مدیر داخلی بیمارستان اعصاب و روان جنت شیراز در بازدید اول مهرماه ۱۴۰۰ اهالی رسانه به آنها گفته بود: در حال حاضر ۴۴ جانباز اعصاب و روان بستری در گروه‌های مختلف سنی به‌صورت دائم در این مرکز بستری هستند و تعدادی دیگر نیز به‌صورت موقت به این محل منتقل می‌شوند.

  محمدحسین همتی افزود: در این بیمارستان جانبازان پنج تا ۷۰ درصد اعصاب و روان سالیان سال بستری هستند.

 وی با اشاره به اینکه بر اساس استاندارد علوم پزشکی، این مرکز درمانی تنها مجوز ۵۰ تخت دارد که مخصوص خدمات به بیماران اعصاب و روان جنگ تحمیلی است و خدمات به‌صورت رایگان ارائه می‌شود، گفت: این بیمارستان از سال ۹۵ تحت‌نظر شرکت خصوصی اقماری بنیاد شهید قرار گرفته است. 

همتی ادامه داد: یکی از مشکلات این بیمارستان نبود رادیولوژِی، آزمایشگاه و آمبولانس مناسب بیماران اعصاب و روان است و همچنین نبود سازه مناسب از دیگر مشکلات این بیمارستان است. 

 پیش‌ازاین سردار ابراهیم بیانی دوشنبه ۵ تیرامسال نیز با اشاره به جلسه با شهرداری و شورای شهر شیراز، به خبرنگاران گفت: بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی بنیاد شهید، باهدف ارائه خدمات درمانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و همچنین عموم شهروندان احداث خواهد شد؛ اما باتوجه‌ به اینکه این رسانه گزارش‌های زیادی زده و پیگیر این مشکلات بوده این بار هم پیگیر مشکلات شد و خبرنگار این رسانه با سردار ابراهیم بیانی به گفتگو پرداخت.  

وی با بیان اینکه در استان فارس ۴۲ هزار جانباز وجود دارد که جانبازان بین ۵ تا ۷۰ درصد جانبازی دارند که از بین این جانبازان ۱۴۵ نفر بانوان هستند گفت: ۴ هزار نفر جانبازان بیماری اعصاب و روان در استان فارس وجود دارد. 

سردار بیانی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل شرایط مجروحیت درصدهای بالایی به آنها اختصاص نیافته است. مدیرکل بنیاد شهید در ادامه اضافه کرد: تمام این چهارهزار جانباز اعصاب و روان در استان فارس نیاز به بستری در بیمارستان جنت شیراز ندارند و فقط تنها تعدادی که شرایط حادتری دارند به‌صورت دوره‌ای بیت ۱۰ الی دو ماه بستری می‌شوند که وضعیت این بیمارستان ۴۵ تختخوابی است.  

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، اضافه کرد: افقی که برای این بیمارستان دیدم افزایش تعداد تخت‌ها از ۴۵ تخت به یک‌صد تخت است و در این نهاد کارها به‌صورت تخصصی پیگیری می‌شود؛ مجموعه «مِتُد» حوزه درمانی این نهاد را به‌صورت تخصصی دنبال می‌کند که در حال حاضر در کشور چند بیمارستان زیر نظر این شرکت مدیریت می‌شود.  

بیانی در ادامه عنوان کرد: استاندار فارس تلاش بسیاری کرده همچنین در کنار بیمارستان جنت، ما یک بیمارستان جنرال را با خدمات متنوع درمانی و جراحی در استان فارس را دنبال می‌کنیم؛ امید است این بیمارستان با نام امام حسین (ع) ظرف ۵ الی ۶ سال ساخته شود و به بهره‌برداری برسد که ۵۰۰ تخت برای سایر بیماران باشد.

وی افزود: اگر ساخت یک بیمارستان به بیش از پنج سال طول بکشد طبیعی است و ما نمی‌توانیم منتظر این بیمارستان باشیم و ما اکنون در کنار بیمارستان ۴۰ تختخوابی یک بیمارستان در حال ساخت هستیم.

این مقام مسئول در حوزه امور ایثارگران، تأکید کرد: ما مجموعه‌ای را داریم ایجاد می‌کنیم که پایان امسال این مجموعه را به بهره‌برداری برسانیم.

 وی همچنین با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اینکه کار به‌زودی به پایان برسد از جمله بیمارستان که سریع‌تر به نتیجه برسد تلاش‌های بسیار گسترده‌ای را در داخل و خارج از استان انجام می‌دهد تا بتوانید بیمارستان فعلی جنت را به بهره‌برداری برساند، اضافه کرد: آمبولانس‌های بیمارستان‌های جنت از رده‌ خارج بود و ما تلاش کردیم که بتوانیم دو دستگاه آمبولانس با کمک شرکت «متد» قرار بدهیم که این امر انجام شده است.    

همچنین بیانی در خصوص اهدا اورژانس به بیمارستان جنت شیراز بیان کرد: بیش یک الی دو ماه است که آمبولانس‌ها در اختیار ما قرار دارد و ساز و کار جذب نیروی متخصص سه‌شیفته باید داشته باشد که در تلاشیم که نیروهای متخصص را شناسایی کنیم همچنین مکان این آمبولانس‌ها بیمارستان جنت شیراز است.

 سردار بیانی در پایان اضافه کرد: این آمبولانس‌ها نه‌تنها به جانبازان خدمات می‌دهند؛ بلکه به جانبازان قطع نخاعی هم خدمات می‌دهند؛ در تلاشیم یک دستگاه دیگر آمبولانس از خارج وارد کنیم تا بتوانیم در استان فارس پایگاه اورژانس داشته باشیم تا بتوانیم به جانبازان و مردم خدمات دهیم.

مدیرکل بنیاد شهید فارس در پایان تصریح کرد: یک بیمارستانی را در همان مکان بیمارستان جنت در حال ایجاد هستیم که امسال به بهر برداری می‌رسد و ظرفیت یک‌صد تخت را در شرایط امسال به نتیجه برسانیم.

 به گزارش «شیرازه» امید است که به‌زودی بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی ساخته شود تا بتواند امیدی برای جانبازان عزیز کشورمان باشد. 

 انتهای پیام/224224


نظرات بینندگان