کد خبر: ۱۶۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
با هدف ارتقای فرهنگ ترافیک شیراز انجام می‌شود؛

کمپین «شیراز قدردان شماست»

کمپین تبلیغاتی و فرهنگی «شیراز قدردان شماست» توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در حال اجرا است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، کمپین شیراز قدردان شماست باتوجه‌به نقش فرهنگ‌سازی در حمل‌ونقل توسط این معاونت برنامه‌ریزی و تدوین شده است.

در این طرح که از تیرماه سال جاری با اکران گسترده تبلیغات محیطی با محتوای اخلاقی و ادبیاتی محترمانه در بلوارهای اصلی شیراز آغاز شده؛ ارتقای فرهنگ ترافیکی موردتوجه قرار گرفته است. این کمپین بخشی از رسالت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک به‌عنوان مجموعه‌ای تأثیرگذار که با ترافیک شیراز به‌صورت مستقیم مرتبط و متصل است انجام می‌شود.

هادی شه دوست شیرازی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز می‌گوید: تصادفات رانندگی و ایمنی ترافیک در کشور ما و به‌خصوص در شهر کلان‌شهر شیراز به مسئله‌ای بسیار حساس تبدیل شده، به‌طوری‌که ذهن اکثر مردم و مسئولان را به خود مشغول کرده است. 

معاون شهردار شیراز اضافه می‌کند: باتوجه‌به اینکه تحقیقات نشان داده‌اند که عامل انسانی بیشترین سهم را در بروز تصادفات رانندگی به خود اختصاص داده، در این کمپین تلاش شده است راهکارهای ارتقای سطح ایمنی ترافیک و حمل‌ونقل از طریق فرهنگ‌سازی و آموزش رفتارهای ترافیکی به شهروندان با زبانی متفاوت در شیراز اکران شود. کمپین «شیراز قدردان شماست» می‌خواهد با رعایت نکات ترافیکی و فرهنگی یک رانندگی اصولی و با رعایت حقوق و احترام به یکدیگر برای مردم شیراز ارائه نماید.

کمپین «شیراز قدردان شماست»

هادی شه دوست شیرازی ادامه داد: در این کمپین برای انواع رسانه‌های مجازی، آنلاین و محیطی در قالب‌های مختلف و موضوعاتی آموزشی و آگاهی‌بخشی که برای شهروندان و مخصوصاً جوانان و نوجوانان موردتوجه بوده، تولید محتوا انجام شده است.

وی اعلام کرد: علاوه بر تبلیغات محیطی؛ انواع ویدئوهای تولیدی کوتاه مردمی، همکاری همیاران ترافیک جهت ارائه نکات آگاهی‌بخشی و ایمنی، تولید اینفوگرافیک‌ها، عکس نوشت ها، آموزش‌های میدانی و خیابانی، استفاده از ظرفیت‌های صداوسیمای مرکز فارس، چهره‌های مردمی و شخصیت‌های تأثیرگذار نیز برنامه‌ریزی‌شده است.

شه دوست شیرازی با اشاره به اهمیت توجه به نسل جدید در فرهنگ‌سازی، عنوان کرد: در این کمپین همراهی گروه سنی اثرگذار جوان مدنظر قرار گرفته و برنامه‌های متعددی برای آموزش فرهنگ ترافیک به کودکان و نوجوانان تدوین شده است.

این مدیر شهری افزود: در بخش‌های دیگر کمپین «شیراز قدردان شماست» سایر مدل‌های حمل‌ونقلی نظیر اتوبوس و تاکسی‌ها، مترو و خودروهای باربری درون‌شهری نیز به این طرح اضافه خواهند شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز می‌گوید: نتایج حاصل از تحلیل و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که در میان تدابیر و سیاست‌های مختلف برای بهسازی رفتار و فرهنگ ترافیکی در راستای بهبود ایمنی و روان‌سازی حمل‌ونقل، عنصر «آموزش و فرهنگ‌سازی در میان اقشار مختلف جامعه» بیشترین سهم را در میان مولفه‌های دیگر داراست و در این راستا هدف اصلی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز آگاهی‌بخشی به شهروندان شیراز است تا ضمن اصلاح خرده رفتارهای ترافیکی بتوانیم با آرامش و حفظ احترام در شرایط و حوادث ترافیکی به یکدیگر کمک کنیم.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان