کد خبر: ۱۶۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
اطلاعیه؛

آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس تا ۲۸ مرداد ۱۴۰۲

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه‌ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲، اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه‌ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز شنبه بیست و هشتم مرداد ۱۴۰۲، اعلام کرد.

 در این اطلاعیه آمده است:

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۸۴ هزار و ۶۸۷ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۴ هزار و ۶۹۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۵۰ هزار و ۲۵۶ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۵ هزار و ۱۸۶ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۳۴ هزار و ۵۷ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۵۰۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

هم‌اکنون ۷۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، هفت بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همچنین مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۲۰۶ نفر است.

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۶ هزار و ۴۸۵ هم‌استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۹۱ هزار و ۲۹۱ دز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۶۵۷ دز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۶۸۲ دز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۳۷۳ دز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۵۷۹ دز یادآور واکسن بوده است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان