کد خبر: ۱۶۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
شیرازه گزارش می‌دهد؛

رجایی و باهنر الگویی برای مسئولان

مدیران و مسئولان در نظام اسلامی بایستی دو دولت‌مرد انقلابی، شهیدان رجایی و باهنر و بسیاری دیگر از خادمین به ملت، در ساده‌زیستی، مدیریت، انقلابی‌گری و از این قبیل موارد را الگوی خود قرار دهند.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، شهید مظلوم محمدعلی رجایی رئیس‌جمهور مکتبی در پس از انقلاب اسلامی و شاگرد ممتاز مکتب امام خمینی (ره) در دوران مسئولیت کوتاه اما پربار نخست‌وزیری و ریاست‌جمهوری خود مهم‌ترین وظیفه‌اش را احساس مسئولیت در قبال دین و مردم می‌دانست که مواضع ایشان به‌خوبی مبین و بیانگر دغدغه‌های این کارگزار مؤمن و معتقد به اصول اساسی جمهوری اسلامی ایران بود. 

شهیدرجایی انسانی ساده‌زیست و حقیقتاً یک مسلمان واقعی و یک ایرانی درد و رنج‌کشیده و طعم تلخ محرومیت‌ها چشیده بود. مدیری مدبر و انسانی به‌واقع انسان عصر و زمانه خود بود و چون با ریاکاری و نیرنگ میانه‌ای نداشت مورد کینه منافقان ریاکار و نیرنگ‌باز قرار گرفته و سرانجام او و یار صدیقش شهید حجت‌الاسلام باهنر را منافقان کوردل و ازخدابی‌خبر ترور و شهید کردند.

 ضمن گرامیداشت یاد و نامش و تسلیت سالروز شهادت آن اسوه بیدار زمانه مروری کوتاه بر برخی آرا و نظرات آن مجاهد شهید و آن مبارز فی‌سبیل‌الله و آن دولتمرد بزرگ ایرانی خواهیم داشت. 

بخشی از بیانات شهید رجایی:

طبیعت حکومت ما این است که رهبر حکومت یک انسانی است که وقتی به اوج قدرت می‌رسد و همه مردم در مقابلش خضوع می‌کنند، می‌گوید من خدمتگزار شما هستم. تاریخ، این قضاوت را خواهد کرد که من در برابر اولین رئیس‌جمهوری که به تجاوز از اصول قانون اساسی برای کسب قدرت بیشتر تمایل فراوان داشت، ایستادگی و مقاومت کردم. 

من اگر در برابر این جریان ناحق، مقاومت نکنم در پیشگاه خدا و مردم مسئول هستم. این را بارها تکرار کرده‌ایم که جامعه ما به آنچه نیاز دارد، نقاط مشترک اصولی است، نه نقاط مورد اختلاف. رسالت ما دستگیری از مستضعفین و رساندن آنان به حد عدالت اسلامی است. 

دولت با عزم راسخ، مصمم است که جامعه مصرف‌زده و طاغوت زده را به یک کشور تولیدکننده بدل سازد برای این کار دست استمداد خود را به‌سوی زحمت‌کشان و دهقانان مسلمان دراز می‌کنم. لب من همواره برای دهقانان و روستائیان زحمت‌کش و مسلمان و انقلابی می‌تپد. من بر دست‌های پربرکت و پینه‌بسته آنها که با خلوص به تولید مشغول است، بوسه می‌زنم.

 هنر وقتی شایسته صفت " مردمی" است که منعکس‌کننده خواست‌ها و آمال انسان‌های محروم و ستمدیده باشد، ما را هراسی از مرگ نیست.

محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و نکوداشت هفته دولت گفت: (دوم تا هشتم شهریور) ۸۳۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵۹ هزار میلیارد ریال در این استان افتتاح خواهد شد.

وی افزود: با بهره‌برداری از پروژه‌های هفته دولت امسال، برای ۶ هزار و ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و برای ۳۰ هزار نفر نیز به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

استاندار فارس ادامه داد: از جمله پروژه‌های پروژه شاخصی که در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد می‌توان به پروژه فولاد غدیر نی‌ریز با اعتبار ۱۰۰ هزار میلیارد ریال، فولاد کوار ۸۹ هزار میلیارد ریال و آزادراه شیراز - اصفهان با ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار اشاره کرد.

ایمانیه اظهار کرد: خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز، شبکه فاضلاب و پساب شهرستان آباده و چند پروژه بیمارستانی از جمله بیمارستان امام حسین (ع) فسا و بیمارستان شهر مصیری شهرستان رستم از دیگر پروژه‌هایی است که در این ایام جهت بهره‌برداری تقدیم مردم خواهد شد.
وی گفت: باتوجه‌به در پیش بودن سفر دوم رئیس‌جمهور به استان فارس، افتتاح رسمی این پروژه‌ها هم‌زمان با این سفر انجام خواهد شد.

ایمانیه افزود: چهل و پنجمین سال سربلندی و عزت ایران عزیز را در حالی سپری می‌کنیم که دو سال از خدمات بی‌دریغ و جهادی مدیران دولت سیزدهم به مردم همراه و انقلابی فارس می‌گذرد و در تمام این سال‌ها به فرمودهٔ رهبر حکیممان؛ "مردم، قهرمان اصلیِ سرگذشت انقلاب بوده‌اند" و هر دولتی با هر نگاه و گرایش سیاسی، وظیفه داشته سر تعظیم در مقابل این مردمان شریف و هوشیار و همیشه در صحنه فرود آورد و در راه خدمت به آنان از هیچ مجاهدتی فروگذار نکند.

این مقام مسئول بیان کرد: هفتهٔ دولت، تجدید میثاق با آرمان‌های امام عزیزمان و تجدید بیعت با رهبری معظم انقلاب است و فرصتی است برای بازنگری در عملکردِ مدیریتی و کارنامهٔ عبادت اجتماعی مدیران و مقایسه آن با الگوی حاکم اخلاقی و ارزش‌مدار، تا تطابق هویتی با مدیریت ترازِ انقلاب اسلامی که در وجود شهیدانِ گران‌قدر رجایی و باهنر متبلور بود، مِحک بخورد.
 
 آری به قول شهید رجایی برای درک انقلابی بودن افراد ملاک و معیار داریم و آن اسلام و امام است. 

رجایی و باهنر الگویی برای مسئولان

انقلاب ما فرمول‌هایی دارد که مخصوص خودش است. ما حرفه‌هایی داریم که به حرف فرنگی‌ها شباهت ندارد قبلی‌های ما خیال می‌کردند که برای موفقیت باید خودشان را فرنگی‌ها شبیه کنند و خیلی هم در این راه سرمایه‌گذاری کردند؛ ولی هم آنها و هم معاصرین، دریافتند که اسلام مکتبی است که در تمام زمینه‌ها دارای دستورالعمل است و اگر این دستورالعمل‌ها درست به کار گرفته شود، قدرت اجرایی جهانی دارد. 

دولت سیزدهم که با شعار دولت مردمی و انقلابی و با رأی و اعتماد مردم بر سر کار آمد، هرچند در ابتدای شروع به کار خود با چالش‌ها و نارسایی‌های فراوانی مواجه بود، اما با یک اقدام عالمانه گام‌های اساسی در جهت حل مشکلات مردم و عمران و آبادی کشور و استان برداشت.
 
اسماعیل قزل‌سفلی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، اظهار کرد: دولت با طراحی سند تحول یک برنامه‌ریزی همه‌جانبه در جهت عمران و آبادانی کشور انجام داد و در این حوزه توجه به روستاها، محرومیت‌زدایی، تأمین آب آشامیدنی روستایی، مسکن، راه، بهداشت، آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای احیای کارگاه‌ها و کارخانه‌های نیمه‌فعال و راکد و تلاش برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی را در دستور کار خود قرارداد.
 
 سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: تمام این موفقیت‌ها بیانگر این مطلب است که دولت سیزدهم با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود و با اتکای به ظرفیت‌های داخلی در حوزه‌های مختلف به شکل مسئله‌محور و بر اساس اولویت‌های مردم وارد میدان شده است و در ارائه خدمات روستا و شهر نمی‌شناسد. 
 
 قزل سفلی افزود: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که در 2 سال اخیر دولت سیزدهم در یک مسیر روبه‌جلو و در جهت حل مسائل و مشکلات مردم حرکت کرده است. حرکت و تلاش و حرکت در مسیر آرمان‌ها و اصول انقلاب از جمله رویکردهای اصلی این دولت بشمار می‌رود.


سخن پایانی:

مدیران و مسئولان در نظام اسلامی بایستی همچون دو دولتمرد انقلابی شهیدان رجایی و باهنر و بسیاری دیگر از خادمین به ملت، در ساده‌زیستی، مدیریت، انقلابی‌گری به معنای واقعی، کار جهادی و مبارزه با ظلم و ستم و استبداد و رفع تبعیض و بی‌عدالتی الگوی عملی برای نسل جوان امروزوفردا و مدیران آتی کشور باشند.

مزید بر آن اگر در کشور نظارت بر امور به‌درستی نباشد یا گرانی و تورم کنترل نگردد هر دولتی با هر توان و قدرت سیاسی هم که باشد در انجام وظایف اولیه خود می‌ماند که البته اقدامات خوبی در دولت‌ صورت‌گرفته که باید بازگو شوند؛ اما در برخی جاهات دولت نیازمند تغییرات و تحولات جدی مدیریتی است تا بتوان بهتر به شعار خدمت‌رسانی تسریع بخشید

انتهای پیام/224224
 

نظرات بینندگان