کد خبر: ۱۶۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
رئیس گروه ایمنی توزیع شرکت توانیر تاکید کرد:

ضرورت استفاده از تجهیزات در حین کار

رئیس گروه ایمنی شرکت توانیر بر ضرورت استفاده از تجهیزات فردی و گروهی در حین کار تأکید و نظارت دقیق سرپرستان گروه‌های اجرایی در فعالیت‌های اجرایی و فنی را خواستار شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، عباس جریان قلم رئیس گروه ایمنی معاونت هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به مخاطره‌آمیز بودن فعالیت‌های اجرایی صنعت برق، اظهار داشت: شناخت صحیح و واگذاری کار به افراد دارای صلاحیت، نظارت بر اجرای صحیح کار و استفاده از تجهیزات از موارد مهمی است که پیوسته باید مدنظر قرار داشته باشد.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس هم در این جلسه بر آموزش مستمرِ نیروی انسانی و برگزاری دوره‌های آموزشی نوین کارگران تأکید کرد. حمیدرضا جلایر، افزود: حضور پیوسته کارگران در دوره‌های آموزشی ایمنی می‌تواند مسائل و نکات ایمنی را به آنان یادآوری کرده و ریسک وقوع حادثه را پایین آورد.

وی تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با اعتقاد به اولویت قراردادن اصلِ پیشگیری بر اصلاح در امور مربوط به HSE، مصمم است مأموریت خود را به نحوی اثربخش، کارا و هماهنگ با استانداردهای تعیین شده اجرا کند و با شناسایی، ارزیابی، حذف، کاهش و یا کنترل مؤثر عوامل زیان‌آور محیط کار و آموزش مستمرِ نیروی انسانی برای بهبود مداوم فرایندها با مشارکت همه کارکنان حرکت نکند. مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس هم با تجزیه‌وتحلیل حادثه برق‌گرفتگی نیروی برقکارپیمانکارنصب چراغ لاک پشتی یکی از شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور، گفت: افرادی که در بخش اجرایی به کارگرفته می‌شوند، بایستی سه عامل مهم دانستن، توانستن و خواستن را همواره مد نظر داشته باشند.

ضرورت استفاده از تجهیزات در حین کار

وحید قاضی پور، برگزاری کلاس آموزشی ارزیابی ریسک محیط برای سرپرستان و ارزیابی ریسک‌های خطر قبل از انجام کار توسط مدرس مجرب آشنا به شبکه و تحلیل ریسک، بررسی مهارت، مدارک تحصیلی و سوابق نفرات کمکی در زمان انجام فعالیت‌های کاری و همچنین برطرف کردن نقص لوازم ایمنی و ابزارکار توسط ناظران ایمنی و پیمانکاران را از موارد مهم برای کاهش ریسک بروز حادثه و اتفاق ناگوار عنوان کرد. توجه به موضوع تنظیم مناسب ساعات انجام کار، به نحوی که باعث تجمع مزمن خستگی‌های ناشی از ساعات طولانی مدت نشود، نیاز به اطلاع رسانی مناسب و به موقع و آموزش کارگران در خصوص شیوه‌های استاندارد و ایمن کار در ارتفاع و کار در مجاورت شبکه‌های فشار متوسط، عدم صدور پرمیت برای روزهای تعطیل در صورت عدم حضور ناظرین، تنظیم دستور العمل محل نصب چراغ‌های روشنائی معابر، وارد کردن مفاد حقوقی به قراردادهای جاری شرکت در خصوص ارجاع کار به پیمانکاران دست دوم و دست سوم، معرفی عوامل موثر در بروز این حادثه به کمیته انضباط کار شرکت و در نهایت پوشش مناسب متناسب با شرایط جوی محیط کار از جمله موارد پیشنهادی مطرح شده مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای کاهش وقوع حوادث در حین انجام ماموریت کاری بود.


انتهای پیام/

نظرات بینندگان