کد خبر: ۱۶۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
رئیس کل دادگستری استان فارس خبر داد:

بیش از ۳۶ هزار پرونده در دادگستری فارس صلح و سازش شد

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان در پنج ماهه اول امسال ۳۶ هزار و ۳۳۹ فقره پرونده به سازش ختم شده است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس در خصوص این خبر اظهار داشت: با آغاز پویش به «عشق امام حسین (ع) می‌بخشم»، تعداد ۳۱۴ زندانی توسط ۱۶ شعبه ویژه زندان در استان فارس آزاد شدند و تعداد پنج فقره پرونده قصاص نیز به مصالحه ختم شده است.

وی اضافه کرد: با تلاش‌های صورت‌گرفته از سوی اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان در پنج‌ماهه اول امسال ۳۶ هزار و ۳۳۹ فقره پرونده به سازش ختم شده است.

بیش از ۳۶ هزار پرونده در دادگستری فارس صلح و سازش شد

 رئیس‌کل دادگستری استان فارس به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته باهدف افزایش روند صلح و سازش و برنامه‌های ابتکاری استان نیز اشاره کرد و گفت: استقرار شعب ویژه صلح و سازش در دادسراها، راه‌اندازی هیئت‌های صلح در مساجد و کلانتری‌ها، همکاری دانش‌آموزان به‌عنوان همیار صلح در مدارس از جمله اقداماتی است که امسال با برنامه‌ریزی مناسب در دستور کار قرار دارد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی با اشاره به اینکه افزایش صلح و سازش بسیار حائز اهمیت است، یادآور شد: در دوره تحول دستگاه قضا در جهت اصلاح ذات البین اهتمام ویژه‌ای صورت‌گرفته است تا در راستای احیای حقوق عامه، حقوق مردم تسهیل و تسریع شود.

انتهای پیام/
 

 
نظرات بینندگان