کد خبر: ۱۶۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۴ مهر ۱۴۰۲
فرمانده سپاه فجر فارس خبر داد:

ساخت، مرمت و بازسازی ۱۰۰۰باب منزل برای محرومین

فرمانده سپاه فجر فارس از ساخت یک هزار باب منزل برای محرومان با مشارکت کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و شهرداری شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس شامگاه دوشنبه سوم مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع محرومیت‌زدایی و ساخت 1000 باب منزل برای محرومان برگزار شد، گفت: هر یک از ما دارای توان و ظرفیتی هستیم که شاید نتوانیم به طور مستقل مشکلی از مشکلات مردم را حل کنیم؛ اما وقتی در کنار هم قرار می‌گیریم ضمن اینکه وحدت‌رویه، همفکری و انسجام ایجاد می‌شود، می‌تواند منجر به تسریع و حل کامل مشکلات مردم گردد، از طرفی در روحیه افراد جامعه نیز اثرگذار است.

وی در ادامه در خصوص محرومیت‌زدایی گفت: در استان فارس سه قرارگاه داریم که کار محرومیت‌زدایی را انجام می‌دهند؛ یکی تحت عنوان قرارگاه محرومیت‌زدایی استان فارس به ریاست استاندار فارس، محوریت بسیج سازندگی و مشارکت همه دستگاه‌های استان که برای همه استان غیر از شهر شیراز اقدامات انجام می‌شود؛ دوم قرارگاهی با محوریت پیشرفت و آبادانی که در ۶ شهرستان و در هر شهرستان یک دهستان را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه فعالیت‌های این قرارگاه در حمایت از شهرستان‌های کوه چنار، ممسنی، خفر، اقلید، خرم‌بید و استهبان انجام می‌شود، گفت: همچنین قرارگاه سوم صیانت از سومین حرم اهل‌بیت (ع) با عنوان قرارگاه احمد بن موسی (ع) است که علاوه بر محرومیت‌زدایی در تمام بخش‌های دیگر، در شهر شیراز نیز فعال است و بخشی کار دیگرشان در خارج از شهر همچون مرمت و ساخت راه روستایی است.

وی با اشاره با اینکه بیشترین فعالیت در زمینه محرومیت و عمرانی با حوزه شهرداری شیراز است، اضافه کرد: یکی از کارهایی که در سطح شهر شیراز در سال گذشته شروع شده موضوع مسکن بوده است. همچنین محرومیت‌زدایی برای اولین‌بار در شهر شیراز توسط شورای شهر و شهرداری شیراز به طور ویژه پیگیری می‌شود.

بوعلی، وجه تمایز بین شهرداری و شورای شهر شیراز با سایر کلان‌شهرها را داشتن کمیته محرومیت‌زدایی ذیل شورای شهر دانست و گفت: امید است که خیر این کار در تمام رشد و پیشرفت شهر شیراز شود.

فرمانده سپاه فجر در ادامه به بخشی از اقدامات انجام شده اشاره کرد و با بیان اینکه امسال در شهر شیراز ۹۹ روستا فاقد معابر آسفالت وجود داشت که زندگی برایشان سخت بود، افزود: با کمک دهیاران، فرمانداران و راه و شهرسازی و به همت قرارگاه احمد بن موسی (ع) یک میلیون مترمربع آسفالت برای ۲۲ روستا بخش مرکزی ۲۲ روستا سیاخ دارنگون و ۲۱ روستا ارژن را انجام دادیم.

سردار بوعلی در بخش دوم سخنان خود به موضوع جلسه که ساخت منزل محرومان بود، بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ حدود ۱۰۰۰ واحد را پیشنهاد داده‌ایم و در شورای شهر هم مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه بخش‌هایی که برای شهرداری بود، مشارکت شد و اکنون ۷۰۰ خانه به پایان رسیده  و ۳۰۰ واحد باقی‌مانده است، ادامه داد: خبر خوب دیگر ۱۰۰۰ واحد دیگر اضافه می‌شود و این کار در محلات می‌تواند باعث رضایت‌مندی مردم شود.

فرمانده سپاه فجر فارس همچنین گفت: در آستانه فرارسیدن سال تحصیلی جدید نزدیک ۱۵ هزار بسته لوازم‌التحریر تهیه کردیم و به کمک شهرداری میان دانش‌آموزان فارس اهدا شد.

وی در ادامه این نشست به بحث معتادان متجاهر نیز  ورود کرد و گفت: اقداماتی در این زمینه انجام شده؛ اما این معضل همچنان در برخی از مناطق شیراز از جمله بافت تاریخی و اطراف حرم،  وجود دارد که باید ساماندهی شوند.

سردار بوعلی به توانمندی  این افراد هم اشاره کرد و افزود: در کنار این اقدامات، توانمندسازی معتادان و خانواده آنان هم باید مدنظر قرار گیرد تا مجدد به سمت اعتیاد نروند.

مجید علیپور جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در قرارگاه محرومیت‌زدایی احمدبن موسی(ع) نیز در این نشست خبری گفت: این قرارگاه با هدف محرومیت‌زدایی در ۴ حوزه مسکن، بهسازی معابر روستایی، اشتغالزایی و مسائل اجتماعی از قبیل ساماندهی معتادان متجاهر در سطح استان فعالیت می‌کند.

وی افزود: یکی از اقداماتی که در استان فارس ضرورت داشت، ایجاد مرکزی برای ساماندهی معتادین متجاهر بود که یکی از مراکز آموزشی و پادگان‌ها را برای این کار تغییر کاربری داده‌ایم و تبدیل به کمپ ترک اعتیاد برای معتادان شد. در فاز اول این مرکز، ۲۷۰ معتاد متجاهر را جمع‌آوری و نگه‌داری کردیم.

علیپور با یادآوری اینکه این مرکز با مشارکت برخی از دستگاه‌ها در شیراز راه‌اندازی شد، افزود: مراکزی که در این زمینه مشارکت کردند شامل شهرداری شیراز ، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، جهاد، مجموعه بنیاد مسکن و مجموعه فرمانداری هستند که هر کدام در راستای خدمت به مردم اقداماتی را انجام می‌دهند.

محمد حسن اسدی شهردار شیراز هم در ادامه این نشست از تصویب ۷۷ پروژه محرومیت‌زدایی به ارزش ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای ۴۰ محله محروم شیراز خبر داد و  گفت: طی هفته‌های اخیر قریب ۴۷ پروژه به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال را به بهره‌برداری رساندیم.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از اطلاعات مورد نیاز خود را برای محرومیت‌زدایی از قرارگاه محرومیت‌زدایی احمدبن موسی(ع) سپاه فجر اخذ کردیم، گفت: وقتی که کار محرومیت‌زدایی را در شهرداری آغاز کردیم، این قرارگاه دو سال جلوتر از ما بود و از وضعیت مسائل مختلف شهری و اجتماعی نظیر وضعیت پارک‌ها، معابر و وضعیت آسفالت آن‌ها مطلع بودند.

اسدی با تصریح اینکه طبق مصوبه شورای شهر شیراز باید ۳ درصد از بودجه شهرداری صرف محرومیت‌زدایی شود، افزود: امروز بودجه عمرانی شهرداری شیراز ۱۹۵ هزار میلیارد ریال است و این به آن  معناست که حدود ۶ هزار میلیارد ریال را می‌توان به پروژه‌های محرومیت‌زدایی اختصاص داد.

شهردار با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث مرمت منزل محرومان در شیراز گفت: به پیشنهاد سپاه فجر مرمت یک هزار واحد مسکن محرومان مطرح شد که از این تعداد شهرداری مرمت ۵۰۰ واحد را متقبل شد و تا به امروز ۱۲۰ میلیارد ریال از سوی شهرداری شیراز برای این کار اختصاص یافته است و آمادگی داریم تا ۳۰ میلیارد ریال باقی‌مانده سهم شهرداری را به سرعت پرداخت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز هیچ پروژه تعطیل و نیمه‌تعطیلی در شیراز وجود ندارد، افزود: در تاریخ ۱۱۰ ساله شهرداری شیراز سابقه این تعداد و حجم و مبلغ پروژه وجود ندارد. همچنین هیچ‌گاه سابقه اجرای عملیات عمرانی ۲ خط مترو به صورت همزمان در شیراز وجود ندارد.


انتهای پیام/224224



نظرات بینندگان