کد خبر: ۱۶۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۰۶ مهر ۱۴۰۲
نماینده مردم شیراز و زرقان در گفتگو با شیرازه:

ارتقای سواد رسانه لازمه مقابله با جنگ روایت‌ها است

نماینده مردم شیراز و زرقان گفت: برای مقابله با جنگ روایت‌ها باید نخستین روایت از وقایع را قبل از اینکه دشمن بگوید ما بگوییم آن هم به‌موقع، صحیح و سریع و این مهم نیز به تخصص در امر رسانه بر می‌گردد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، «امپراتوری دروغ و تفرقه»، اسم و عنوانی است که مسمای آن، نیمی از تلاش خود را می‌کند تا به نام «حقیقت و آزادگی و جهانی‌شدن» شناخته شود و از همان آغاز کار با ذهن‌های عمیق و چشم‌های بصیر بر سر باوراندن این عنوان دروغین چالش دارد.

امپراتوری دروغ کسی است که الکس جونز نویسنده، مستندساز و تئوری‌پرداز توطئه را که یک منتقد رسانه‌ای است و دولت امریکا را به دست داشتن در مسائلی مانند حملات ۱۱سپتامبر، ساختگی بودن فرود بر ماه و انفجار اوکلاهماسیتی متهم کرده‌است، با اتهام انتشار اطلاعات گمراه‌کننده به پرداخت جریمه یک‌میلیارد‌دلاری محکوم می‌کند، اما به بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان و ده‌ها شبکه در پیکره غول دروغ‌پرداز خود بودجه‌های نجومی برای تفرقه در جهان دیگر که از امریکا اطاعت نمی‌کنند، می‌پردازد. این است امپراتوری دروغ و تفرقه! پانته‌آ و بقیه دروغ‌پرداز‌های بی‌هویت.

در همین راستا ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان در گفتگو با خبرنگار این پایگاه تحلیلی خبری بیان کرد: مقابله با امپراتوری نظام سلطه نیازمند تخصص و مهارت است و ما اگر رسانه را جدی بگیریم و نگاه تخصصی داشته باشیم روند مقابله با امپراتوری دروغ سهل خواهد شد.

وی با اشاره به حضور آگاهانه ملت بصیر ایران اسلامی در بزنگاه‌های سیاسی گفت:هیچ‌کس خواهان برهم‌زدن نظم کشور و آشفته‌سازی نیست. مردم صبور و نجیب ایران اسلامی در همه صحنه‌های سخت همچون جنگ تحمیلی حضوری شجاعانه داشتند و از کشور محافظت کردند، امروز نیز اگر کشور از نظر اقتصادی مشکلاتی دارد حل این مشکلات با اغتشاش و آشوب امکان‌پذیر نیست؛ بلکه باید با هم فکری و هم‌افزایی دست در دست هم این مشکلات را حل کنیم. این رویکرد را مردم ما دنبال کرده‌اند.

عزیزی ارتقا سواد رسانه را لازمه حضور در فضای مجازی دانست و افزود:ببینید دشمن با سه ترفند پشیمان سازی از گذشته، آشفته‌سازی حال و ناامیدی از آینده به دنبال ضربه‌زدن به‌نظام اسلامی است. تمام تلاش‌های دشمن با این ۳ راهبرد توسط رسانه‌ها به مردم القا می‌شود. نکته مهم ارتقای سواد رسانه‌ای است. ما باید سواد رسانه‌ای مردم را بالا ببریم تا فریب محتواهای دروغ دشمن را نخورند.

نماینده شیراز و زرقان در واکنش به راه مقابله با جنگ روایت‌ها گفت:ما باید از ابزارهایی که در اختیار داریم و با استفاده از انسان‌های عالم و آگاه در حوزه رسانه، سواد رسانه‌ای مردم را ارتقا دهیم به‌ویژه در مدارس و دانشگاه‌ها نیازمند واحدهای درسی در این زمینه هستیم و برای مقابله با جنگ روایت‌ها باید نخستین روایت از وقایع را قبل از اینکه دشمن بگوید ما بگوییم آن هم به‌موقع، صحیح و سریع و این مهم نیز به تخصص در امر رسانه بر می‌گردد.


انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان