کد خبر: ۱۶۱۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۰۹ مهر ۱۴۰۲

پرسپولیس - الدحیل، جنگ یحیی و کرسپو

تیم الدحیل فردا دوشنبه در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه در دومین دور از مرحله گروهی پنجم لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ به مصاف میهمان خود پرسپولیس ایران خواهد رفت.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، الدحیل در یک دهه اخیر هرگز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست نداده است، پس از تساوی 0-0 خارج از خانه، به دنبال اولین پیروزی خود در این مسابقات است.

هر نان کرسپو، سرمربی آرژانتینی الدحیل، منتظر درخشش فردای تیمش است تا بتواند سه امتیاز را از آن خود کند و جاه‌طلبی‌های قاره‌ای خود را در این تورنمنت تقویت کند، مسابقاتی که در دوره قبلی خود به نیمه‌نهایی رسیده بود.

کرسپو روی عناصر زیادی در تیم الدحیل حساب می‌کند که اصلی‌ترین آن المعز علی مهاجم تیم ملی قطر است که در آخرین بازی مقابل پرسپولیس در فصل ۲۰۲۰/۲۰۲۱ گل پیروزی را تیم ایرانی زد. فیلیپه کوتینیو، بازیکن جدید برزیلی که از استون ویلا انگلیس آمده نیز نخستین تجربه خود را در لیگ قهرمانان خواهد داشت.

کرسپو همچنین منتظر درخشش مایکل اولونگا، گل‌زن کنیایی است که برای برابری با یوسف العربی مراکشی ۱۶ گله در فهرست برترین گل‌زنان این تیم در رقابت‌های آسیایی، به یک گل نیاز دارد.

علاوه بر اولونگا، کریم بوضی‌اف، هافبک تیم ملی قطر، محمد مونتاری، اسحاق الاجی مهاجم فرانسوی و کیم هوان هافبک کره‌ای به همراه صلاح زکریا، دروازه‌بان تیم ملی قطر در لیست الدحیل حضور دارند.

 تیم الدحیل در حالی به این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا رسید که فصل گذشته با ۵۱ امتیاز قهرمان لیگ قطر شد و دو امتیاز از العربی که در رده دوم قرار گرفت، اختلاف داشت.
الدحیل اولین حضور خود را در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۲ انجام داد و در دوره کنونی به دوازدهمین حضور متوالی خود رسید و از رکورد قبلی ۱۱ سال متوالی که در اختیار پاختاکور ازبکستان (۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳) و الهلال عربستان (۲۰۰۹-۲۰۱۹) و گوانگژو اورگراند چین (۲۰۱۲-۲۰۲۲) بود، پیشی گرفت.

پرسپولیس - الدحیل، جنگ یحیی و کرسپو

پرسپولیس که دو بار در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ نایب‌قهرمان قاره‌ها شد، امیدوار است باخت در بازی افتتاحیه مقابل النصر عربستان را جبران کند. پرسپولیس که در لیگ ایران سه برد در مقابل یک تساوی در چهار بازی ابتدایی لیگ ایران کسب کرده، و میلاد سرلک را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت.

یحیی گل محمدی سرمربی ایرانی پرسپولیس که برای چهارمین فصل متوالی هدایت این تیم را برعهده دارد، پس از کسب موفقیت‌های فراوان به‌عنوان بازیکن و مربی، به دنبال هدایت این تیم به سمت قهرمانی قاره‌ای است.


تیم پرسپولیس در سال ۲۰۱۸ برای اولین‌بار در تاریخ خود در یک‌قدمی قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا فاصله داشت، اما راهش در دیدار مرحلهٔ نهایی به تیم کاشیما آنتلرز ژاپن متوقف شد که در بازی رفت در توکیو با دوشکست خورد. گل‌های پاک و تساوی بدون گل در ایران.

این تیم در سال ۲۰۲۰، زمانی که رویارویی مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی بود، دوباره برای رسیدن به فینال بازگشت که در نهایت با دو گل به برتری رسید.

پرسپولیس - الدحیل، جنگ یحیی و کرسپو

پرسپولیس با کسب عنوان قهرمانی فصل گذشته لیگ برتر ایران با ۶۶ امتیاز با ۲۰ پیروزی و ۶ تساوی و ۴ باخت در این فصل آسیا حضور دارد. پرسپولیس ۱۵ بار قهرمان لیگ ایران و ۵ بار قهرمان سوپرجام شد.

در پایان مرحله گروهی، تیم‌های اول گروه‌های ده‌گانه به همراه سه تیم برتر هر منطقه به مرحله یک‌هشتم نهایی راه پیدا می‌کنند و دور حذفی از بهمن‌ماه تا فروردین‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/



نظرات بینندگان