کد خبر: ۱۶۱۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۱۹ مهر ۱۴۰۲
در سفر رئیس‌جمهور انجام می‌شود؛

آغاز عملیات احداث تصفیه‌خانه فاضلاب فیروزآباد فارس

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس از آغاز عملیات اجرایی یک طرح زیست‌محیطی در شهر فیروزآباد در آستانه سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت سیزدهم به استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، علی جان صادق‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس در جمع خبرنگاران از آغاز عملیات احداث تصفیه‌خانه فاضلاب فیروزآباد خبر داد و اظهار کرد: در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت سیزدهم به استان فارس، افزون بر گشایش سه طرح بزرگ فاضلاب شهری و روستایی در شهر آباده و روستاهای شهید آباد (خرم بید) و شهر میان (اقلید)، عملیات اجرایی یک طرح بزرگ زیست‌محیطی دیگر شامل احداث مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهر فیروزآباد نیز آغاز خواهد شد.
 
 وی با اشاره به اینکه این طرح در ردیف ۶ طرح منتفع از تسهیلات مالی بانک توسعه اسلامی قرار دارد، گفت: پس از پایان مهلت اخذ تسهیلات بانک توسعه اسلامی به دلایل مختلف، با تلاش و پیگیری‌های مستمر و جلب موافقت مجدد بانک مزبور، مهلت اخذ تسهیلات و مدت اجرای طرح فاضلاب شهر فیروزآباد را تمدید کنیم که در آستانه دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان فارس طی مراسمی عملیات اجرایی این طرح آغاز می‌شود.
 
 مدیرعامل شرکت آبفا فارس در تشریح مشخصات فنی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر فیروزآباد افزود: این طرح شامل احداث یک باب تصفیه‌خانه فاضلاب در ۲ مدول و ظرفیت تصفیه ۱۷ هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیتی بالغ بر ۱۰۵ هزار نفر در افق طرح است که در زمینی به مساحت ۶ هکتار اجرا خواهد شد.
 
 وی یادآوری کرد: عملیات اجرایی مدول اول این تصفیه‌خانه با ظرفیت تصفیه ۱۱ هزار مترمکعب در شبانه‌روز در آستانه سفر رئیس‌جمهور به فارس طی هفته جاری آغاز خواهد شد.
 
 به گفته صادق‌پور شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر فیروزآباد ۱۸۵ کیلومتر است که در فاز اول حدوداً ۸ کیلومتر از آن اجرا شده است.
 

انتهای پیام/

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان