کد خبر: ۱۶۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۲۳ مهر ۱۴۰۲
توسط بهزیستی فارس انجام شد؛

ارائه ۷۴ هزار مشاوره رایگان به مردم استان فارس

مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: بیش از ۷۴ هزار تماس موفق با مرکز مشاوره تلفنی رایگان ۱۴۸۰ بهزیستی فارس در ۶ماهه اول سال جاری ثبت شده است.
 به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمدرضا هوشیار مدیرکل بهزیستی استان فارس روز یکشنبه بیست و سوم مهرماه به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت روان با شعار" سلامت روان، حق همه افراد است" در جمع خبرنگاران گفت: در شش‌ماهه اول سال جاری ۷۴ هزار و ۵۸۰ تماس موفق توسط هم استانی‌ها با خط ۱۴۸۰ بهزیستی فارس برقرار شده است.

 هوشیار با بیان این که عمده‌ترین هدف در این هفته ارتقا و افزایش آگاهی و تغییر و اصلاح نگرش مردم نسبت به مسائل سلامت روان است اظهار کرد: بررسی‌ها نشان داده‌اند که بهزیستی روان‌شناختی و مولفه‌های آن در هر برهه از زندگی و دررابطه‌با ویژگی‌های جمعیت‌شناختی از قبیل سن، جنسیت، تحصیلات و شغل وضعیت متفاوتی دارند و این عوامل قادرند سطح بهزیستی روان‌شناختی را تحت‌تأثیر قرار دهند.

 وی ادامه داد: برخی از مولفه‌های اساسی بهزیستی روان‌شناختی شامل رضایت از زندگی و شادی، معنویت و معنا در زندگی, نگرش‌های مثبت، کار، ارزش‌ها و اهداف زندگی برای تحقق آنها، سلامت جسمی و روانی و... است. 

مدیرکل بهزیستی فارس، اضافه کرد: در شش ماه نخست سال جاری جمعاً ۲۴ هزار و ۶۹۸ ساعت آموزش در زمینه زندگی خانواده و مهارت‌های پیش از ازدواج توسط مشاورین و کارشناسان بهزیستی فارس ارائه شده است و بیش ۱۵ میلیارد ریال اعتبار در زمینه مشاوره مددجویان, غربالگری و کاهش طلاق تخصیص‌یافته و هزینه شده است. 

وی در پایان ضمن تبریک این هفته به روان‌شناسان و مشاوران مراکز دولتی و غیردولتی تحت نظارت بهزیستی فارس و همه کسانی که در جهت سلامت روان جامعه گام بر می‌دارند خاطرنشان کرد: ۲۲۱ مرکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی فارس فعال هستند و در شش ماه گذشته ۹۵ هزار و ۵۰۰ نفر از هم استانی‌ها به مراکز مشاوره و امور روان‌شناختی دولتی و غیردولتی به‌صورت حضوری مراجعه کرده‌اند همچنین ۲۸ پایگاه نیز در بحران و بلایای طبیعی مداخلات روانی و اجتماعی را جهت هم استانی‌ها ارائه می‌دهند.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان