کد خبر: ۱۶۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۰۶ آبان ۱۴۰۲
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری:

طوفان الاقصی زلزله‌ای در منطقه و جهان بود

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: طوفان الاقصی در واقع زلزله‌ای بوده که در منطقه و حتی در سراسر جهان ایجاد شد. مردم فلسطین با امکانات کم توانستند رژیم صهیونیستی را که دارای سلاح اتمی و تکنولوژی پیشرفته است به‌زانو در آوردند و شکستی ترمیم‌ناپذیر بدهند.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره موفقیت حماس در عملیات طوفان الاقصی گفت: رژیم جعلی صهیونیستی بیش از ۷۰ سال است که به سرکوب مردم فلسطین، مخصوصاً مردم غزه مشغول است. این مردم حق دفاع دارند و باید از خودشان دفاع مشروع انجام دهند.

وی افزود: علت توفیق حماس در عملیات طوفان‌الاقصی این است که آنها به لحاظ لجستیکی و دستیابی به سلاح برای دفاع از خود، بسیار قدرتمند شده‌اند. درگذشته آنها با سنگ و وسایل ابتدایی از خودشان دفاع می‌کردند؛ اما با دانش و فناوری که کسب کردند توانستند سلاح‌هایی را تولید کنند، البته جبهه مقاومت که جبهه وسیعی است از حماس حمایت می‌کند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان کرد: مقاومت فلسطین پس از ایجاد انسجام، برادری و اتحاد در میان جبهه مقاومت و رزمندگان گردان‌های القسام و حماس و با تلاش و توکل به خدای متعال و همچنین برنامه‌ریزی‌هایی که داشتند این دفاع را انجام دادند به‌گونه‌ای که مقامات رژیم صهیونیستی حتی تصور آن را هم نمی‌کردند و این رژیم و مردم آن و حتی حامیان آنها مثل آمریکایی‌ها در یک شوک فرورفتند.

ملت‌های مسلمان، حامی مردم فلسطین هستند
سجادی درباره وظیفه دولت‌های مسلمان در همراهی با ملت‌های خودشان در ارتباط با فلسطین گفت: ملت‌های مسلمان، همراه و همگام و حامی مردم فلسطین هستند. برخی از دولت‌ها مانند ایران، لبنان و سوریه نیز از مردم فلسطین حمایت می‌کنند؛ اما متأسفانه برخی از دولت‌های مسلمان از ملت‌هایشان فاصله گرفتند و سیاست عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در پیش گرفتند.

این فعال سیاسی اظهار کرد: یکی از توفیقات نبرد الاقصی، شکست مذاکرات کشورهای مسلمان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود.

طوفان الاقصی زلزله‌ای در منطقه و جهان بود

دولت‌های اسلامی نباید فقط فجایع غزه را نظاره کنند
سجادی با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه و جهان تصریح کرد: دولت‌های مسلمان باید به مطالبات به‌حق ملت‌ها توجه کنند و وظیفه اسلامی و انسانی خود را در حمایت همه‌جانبه، مالی و تسلیحاتی به ملت فلسطین انجام دهند. اما برخی از این دولت‌ها کمک نمی‌کنند و این کشتار بسیار فجیع زنان و کودکان فلسطینی را فقط نظاره‌گر هستند که البته مردم این کشورها باید دولت‌های خود را مجبور به کمک به مردم فلسطین کنند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره تعلل دولت‌های مسلمان منطقه در همسویی با ملت‌ها گفت: وابستگی‌هایی میان برخی از دولت‌های اسلامی منطقه و حامیان رژیم صهیونیستی مثل آمریکا و بعضی از کشورهای غربی وجود دارد. برخی دولت‌های منطقه از سرنگونی حکومت خود هراس دارند.

سجادی با بیان اینکه برخی دولت‌های اسلامی برای مردم فلسطین حق دفاع و آزادی قائل نیستند، خاطرنشان کرد: برخی از این دولت‌ها از این مسئله هراس دارند که حامیان رژیم صهیونیستی کارهایی علیه حکومت آنها انجام دهند که منجر به سرنگونی آنها شود.

طوفان الاقصی زلزله‌ای در منطقه و جهان بود
سجادی درباره تأثیر عملیات طوفان‌الاقصی بر نظم منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای اظهار کرد: طوفان الاقصی در واقع زلزله‌ای بوده که در منطقه و حتی در سراسر جهان ایجاد شد. مردم فلسطین با امکانات کم توانستند رژیم صهیونیستی را که دارای سلاح اتمی و تکنولوژی پیشرفته است به‌زانو در آوردند و شکستی ترمیم‌ناپذیر بدهند.

وی خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، رژیم صهیونیستی نمی‌تواند خسارت‌هایی که در این ماجرا به آنها وارد شد و اعتباری را که ازدست‌داده است، ترمیم کند و همین موضوع، بزرگ‌ترین پیروزی برای رزمندگان فلسطین و غزه بوده است که آن افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را متزلزل کردند.

عملیات طوفان الاقصی منجر به مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها شده است

این فعال سیاسی یادآور شد: البته ضربه‌ای که بر اثر حمله رزمندگان فلسطینی به رژیم صهیونیستی وارد آمد، دارای ابعاد و اقسام گوناگون است. یکی از ابعاد، مهاجرت معکوسی است که بر اثر این حمله به وجود آمد و بر اساس برخی اخبار گفته شده است که یک میلیون یا حتی بیشتر از یهودیانی که از غرب و کشورهای دیگر به فلسطین اشغالی آمده بودند، در حال بازگشت به کشورهای خود هستند.

وی پیروزی مردم غزه را بلندمدت و ادامه‌دار خواند و افزود: واقعیت این است رژیم صهیونیستی مانند غده سرطانی در میان ملت‌های مسلمان ایجاد شده و در اینجا جایی ندارند؛ بنابراین این رژیم غاصب باید جای دیگری برای ایجاد کشور اسرائیل یا یهودی یا رژیم آپارتاید، پیدا کند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان