کد خبر: ۱۶۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۱۰ آبان ۱۴۰۲
نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «شیرازه»:

تقویت رسانه مهم‌ترین اقدام برای مقابله با امپراتوری دروغ است

نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: نقش اساسی در مقابله با جنگ شناختی بر عهده رسانه است و تقویت رسانه هم از لحاظ سخت‌افزاری و هم از لحاظ نرم‌افزاری مهم‌ترین اقدام برای مقابله با امپراتوری دروغ است.
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمدمهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه تحلیلی خبری با واکنش به اینکه چگونه به مقابله با امپراطوری دروغ بپردازیم، گفت:متأسفانه ما در عرصه اطلاع‌رسانی دچار ضعف و مشکل هستیم، امروز امپراتوری رسانه‌ای استکبار با جعل و خبرسازی به دنبال تحقق اهداف خویش است. اولین قدم برای مبارزه با امپراتوری دروغ تقویت رسانه‌های انقلابی است.
 
وی گفت:در عرصه اطلاع‌رسانی نباید منفعلانه عمل کنیم. باید ابتکار عمل را در دست داشته باشیم،دشمن با همه ابزار و امکانات خود یک جنگ شناختی تمام‌عیار را علیه ملت ما سازماندهی کرده است، تا ذهن و فکر جوان ما را با خود همراه کند، نقش اساسی در مقابله با جنگ شناختی بر عهده رسانه است و تقویت رسانه هم از لحاظ سخت‌افزاری و هم از لحاظ نرم‌افزاری مهم‌ترین اقدام برای مقابله با امپراتوری دروغ است. 

فروردین در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه مبنی برحضور مردم در بزنگاه‌های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی نشان از محکوم‌کردن اغتشاشات است، گفت:دشمن امسال طراحی گسترده‌ای برای روشن‌کردن شعله اغتشاشات و ناامن‌سازی کشور انجام داده بود اما همیشه آنها در طراحی‌ها و محاسبات خود عنصر مردم را در نظر نمی‌گیرند، مردم ما علی‌رغم انتقاداتی که به عملکرد برخی مسئولین دارند، در بزنگاه‌ها جانانه حاضر می‌شوند و غیرتمندانه از نظام اسلامی و استقلال کشور دفاع می‌کنند،این حضور همیشه کارساز بوده و نظام اسلامی را در مقابل توطئه‌های استکبار بیمه کرده است. 

نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: امروز فضای مجازی به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی مردم تبدیل شده است و تأثیر آن بر اذهان و افکار مردم غیرقابل‌انکار است اما متأسفانه ما چه از نظر زیر ساخت و چه از نظر نرم‌افزار آمادگی‌های لازم را برای مقابله با دشمن در این زمینه فراهم نکرده‌ایم. در سال‌های اخیر حرکت خوبی شروع شده است که باید باقدرت استمرار یابد البته رفتارهای ملت ایران نشانگر این است که تحت‌تأثیر القائات بیگانه قرار نمی‌گیرد و در شرایط حساس همه توطئه‌ها را ناکام می‌کند. 

وی بیان کرد: تقویت رسانه‌های انقلابی و خیل جوانان ولایت‌مداری که در این زمینه مشغول فعالیت هستند،تجهیز و تقویت سکوها و پیام‌رسان‌های داخلی، افزایش پهنای باند برای آنها و حل مشکلات مالی‌شان از نواردی است که باید به ان توجه داشت.تقویت رسانه مهم‌ترین اقدام برای مقابله با امپراتوری دروغ است

 فرپردین افزود: وقتی سران استکبار در مجالس قانون‌گذاری خود رسماً برای اثرگذاری بر ذهن و فکر ملت ما در فضای مجازی اعتبار تعیین می‌کند و دولت‌هایشان به اختصاص این کمک‌ها به دشمنان ملت ایران افتخار می‌کنند، چرا ما نباید در این زمینه برنامه داشته باشیم. 

نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار این پایگاه تحلیلی خبری مبنی بر اینکه چگونه به مقابله با جنگ روایت‌ها بپردازیم، افزود: امروز فضای رسانه‌ای به‌گونه‌ای است که اولین روایت می‌تواند اثر جدی بر ذهن مخاطب بگذارد رسانه‌های معاند از حوادث و اتفاقات جامعه با کمترین فاصله اخبار دروغ و جعلی به جهان مخابره می‌کنند اتفاقی که سال قبل در ماجرای مهسا امینی یا در حادثه سیل شیراز رخ داد. باید رسانه‌های ما ابتکار عمل را در دست داشته و روایت درست را به‌عنوان روایت اول منتشر کنند تا زمینه سوءاستفاده برای رسانه‌های معاند فراهم نشود.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان