کد خبر: ۱۶۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۵ آبان ۱۴۰۲
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس خبر داد:

پایان مرمت کاخ اردشیر فیروزآباد فارس

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: مرمت کاخ اردشیر فیروزآباد با اختصاص مبلغ بیش از ۱۹۰ میلیون تومان انجام شد.
به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌ها پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، سید مؤید محسن نژاد مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: کاخ اردشیر فیروزآباد از آثار مهم تاریخی دوران ساسانی فارس و اثر ثبت‌شده ایرانی در فهرست میراث جهانی یونسکو است؛ لذا بر همین اساس در ادامه پروژه مرمت این بنای عظیم تاریخی بخش‌هایی از بنا مرمت شد.

محسن نژاد ادامه داد: در این پروژه، تعمیرات بخش‌های سنگی و کاه‌گل بام کاخ انجام شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به مرمت کاخ اردشیر درگذشته گفت: در سالیان اخیر بخش‌های زیادی از کاخ مرمت شد و با ادامه پروژه مرمت شرایط کاخ به‌منظور میزبانی از گردشگران مطلوب‌تر شده است.

وی تصریح کرد: کاخ اردشیر بابکان یکی از کاخ‌های ییلاقی اردشیر به شمار می‌رود که در شهرستان فیروزآباد فارس واقع و از سنگ و ملاط گچ ساخته‌شده است. این کاخ در کنار چشمه آبی به نام «قمپ آتشکده» قرار گرفته؛ ازاین‌رو این کاخ را آتشکده نیز می‌نامند. گچ‌بری و تزیینات تالارهای این کاخ بسیار زیبا و باشکوه است و به کاخ تچر تخت‌جمشید شباهت دارد.

پایان مرمت کاخ اردشیر فیروزآباد فارس

انتهای پیام/

منبع: فارس
نظرات بینندگان