کد خبر: ۱۶۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۲ آبان ۱۴۰۲

نخستین جشنواره روز قیروکارزین آغاز به کار کرد+ عکس

نخستین جشنواره روز شهرستان قیروکارزین با معرفی ظرفیت‌های برجسته این شهرستان با حضور مسئولان استانی آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌ها پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،  جشنواره نخیلات و مرکبات، غرفه‌های محصولات کشاورزی، صنایع‌دستی و فرهنگی هنری و اجرای موسیقی زنده بومی و محلی در محل آموزش‌وپرورش قیر و کار زین با حضور مسئولان استانی و شهرستانی آغاز به کار کرد.

 سید مجتبی علوی اردکانی مدیرکل امور زائرین و گردشگری استان فارس در آئین افتتاحیه جشنواره روز قیر و کار زین در سالن اجتماعات شهید علیرضا قلی‌پور آموزش‌وپرورش این شهرستان با بیان اینکه مردم قیر و کار زین در تمام صحنه هی مختلف انقلاب اسلامی کارنامه درخشانی دارند از برپایی جشنواره روز قیر و کار زین توسط مردم و مسئولان قدردانی کرد.

  علوی اردکانی گفت: شهرستان‌های استان فارس در ابعاد مختلف ظرفیت‌های بالایی دارند؛ اما متأسفانه خیلی از ظرفیت‌ها و حتی شخصیت‌های آن شهرستان‌ها ناشناخته هستند. بخشی از این کم‌کاری به ما مسئولین بر می‌گردد و بخشی هم صداوسیما، رسانه‌ها و مطبوعات برای شناخته‌شدن ظرفیت شهرستان‌ها باید تلاش مضاعفی کنند.

نخستین جشنواره روز قیروکارزین آغاز به کار کرد

وی افزود: با برپایی جشنواره روز شهرستان‌ها ظرفیت‌های آنان برای مردم استان و کشور شناخته می‌شوند. شهرستان قیر و کار زین یک ظرفیت بسیار وسیع دارد. هر چه خوبان دارند در این شهرستان وجود دارد. شهرستانی که قابلیت شناسایی کشوری و بین اللمی دارد.


مدیرکل امور زائرین و گردشگری استان فارس با بیان اینکه تلاش و کمک می‌کنیم روز شهرستان به‌عنوان روز ملی در سطح کشور ثبت شود گفت: صنایع‌دستی شهرستان قیر و کار زین را شاخص‌سازی و برندسازی می‌کنیم و در سطح کشور معرفی می‌کنیم تا برند شهرستان قیر و کار زین برند کشوری و بین‌المللی شود.

 فرماندار قیر و کار زین نیز در آئین افتتاحیه جشنواره روز قیر و کار زین اظهار داشت: در تقویم استان ۲۱ آبان‌ماه بنام روز قیر و کار زین ثبت شده است در این راستا با برپایی نخستین جشنواره روز قیر و کار زین بتوانیم در سطح استان و کشور ظرفیت‌های شهرستان را معرفی کنیم.


 مسلم رحیمی با بیان اینکه قیر و کار زین ظرفیت‌های بالا و منحصربه‌فردی در کشور دارد گفت: این شهرستان در تولید محصولات لیموترش، لیموشیرین و خرمای کشور از رتبه برتر استانی و کشوری برخوردار است. وجود هشت محصول باغی، ظرفیت بزرگ صنایع‌دستی، وجود سد سلمان فارسی در این شهرستان نمونه ظرفیت‌هایی این شهرستان است.


 وی افزود: با دعوت از مدیران استان و ۲۰۰ سرمایه‌گذار تلاش شده است با معرفی ظرفیت‌ها، مشکلات شهرستان را به سمتی هدایت کنیم که این شهرستان به همت مدیران در محور توسعه قرار بگیرد.


 گفتنی است جشنواره نخیلات و مرکبات، غرفه‌های محصولات کشاورزی، صنایع‌دستی و فرهنگی هنری و اجرای موسیقی زنده بومی و محلی شهرستان قیر و کار زین ۲۱ و ۲۲ آبان‌ماه در محوطه آموزش‌وپرورش قیر و کار زین جهت بازدید عموم دایر است.



انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان