کد خبر: ۱۶۱۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۲۲ آبان ۱۴۰۲
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس خواستار شد:

لزوم احداث خوابگاه دهکده ورزش دانش‌آموزی

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: کار احداث خوابگاه دهکده ورزش دانش‌آموزی به‌صورت کاملاً فنی و مهندسی شده در مجموعه نرجس شیراز عملیاتی شود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در جلسه شورای ورزش و سلامت مدارس فارس، اظهار کرد: هدف از جلسات کارشناسی در روزهای یکشنبه در اداره کل در جریان قرارگرفتن سایر بخش‌ها از طرح‌ها و برنامه‌های هر یک از معاونت‌هاست.

وی افزود: مأموریت ما یک مأموریت تربیتی است؛ لذا نباید از روح برنامه‌ها و مأموریت‌ها که تربیت دانش‌آموزان است غافل شویم.

عسکری با بیان اینکه تمام برنامه‌های ما باید رویکرد تربیتی داشته باشد، تصریح کرد: در راستای طرح مولدسازی با تغییر فضاهای مازاد مدارس، پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل و در اختیار فرایند تربیتی قرار گیرد.

وی بر فعال‌سازی بدنه کارشناسان با طرح‌ها و برنامه‌ها، تأکید و عنوان کرد: آموزش‌وپرورش به کار جهادی نیاز دارد و کارشناسان با ساعت‌ها تفکر برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم صدای ما به کف مدرسه برسد؛ لذا برنامه دوشنبه‌های مسجد محوری با حضور پررنگ دانش‌آموزان ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: به شکل پیشگیرانه باید از سلامت فکری و جسمی دانش‌آموزان محافظت شود.
عسکری اذعان کرد: برنامه‌های تربیت‌بدنی و سلامت در قالب مدرسه محوری و در چارچوب آئین‌نامه‌های اجرایی در مدارس محقق شود؛ لذا اقدامات هویت آفرین در برنامه‌های ورزشی مشهود باشد.

وی ادامه داد: کار احداث خوابگاه دهکده ورزش دانش‌آموزی به‌صورت کاملاً فنی و مهندسی شده عملیاتی شود.

لزوم احداث خوابگاه دهکده ورزش دانش‌آموزی
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس گفت: در اجرای طرح‌ها به‌گونه‌ای عمل شود که خروجی طرح‌ها به کف مدرسه برسد.

محمود میرزایی افزود: در اجرای طرح باید مدیران مدارس نیز آموزش لازمه را فراگیرند تا طرح‌ها به بهترین صورت اجرایی شوند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش فارس، با تشریح بازدیدهای شهرستانی کارگروه نظارت و ارزیابی حوزه تربیت‌بدنی و سلامت، گفت: آنچه در این سفرها مصوب می‌شود اجرای آن را پیگیر می‌کنیم.

سید کاظم حسینی با اشاره به برنامه‌های هفته سلامت افزود: در راستای اجرای طرح شهید طوقانی، نرمش صبحگاهی با ضرب‌آهنگ زورخانه‌ای و مرشد خوانی دانش‌آموزان تعدادی از شهرستان‌ها را شناسایی کردیم تا این ورزش را برای دانش‌آموزان راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: اجرای طرح شهید طوقانی از ۲۴ آبان به‌صورت هم‌زمان در استان آغاز می‌شود و دانش‌آموزان تعدادی از شهرستان‌ها تحت پوشش قرار می‌گیرند.

حسینی تصریح کرد: طرح استعدادیابی ورزشی در استان اجرایی می‌شود؛ لذا در مرحله اول بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز به‌صورت رایگان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: احداث دهکده ورزش دانش‌آموزی در مجموعه ورزشی نرجس که قبلاً کلنگ‌زنی آن با حضور وزیر آموزش‌وپرورش انجام شده است به‌زودی با تأمین اعتبار از محل درآمدهای مولدسازی و مشارکت مالی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارتخانه، عملیاتی می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش فارس خاطرنشان کرد: باتوجه‌به ظرفیت ورزش استان در جنوب کشور و میزبانی فارس در برگزاری رویدادهای ورزشی در سطح ملی و بین‌المللی، احداث دهکده ورزش دانش‌آموزی از نیازهای مهم و ضروری دانش‌آموزان فارس است.

وی اضافه کرد: طرح شهید طوقانی در راستای توسعه فرهنگ پهلوانی جوانمردی و احیای فضایل اخلاقی در بین دانش‌آموزان و تلفیق ورزش با معنویت و اخلاق اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان