کد خبر: ۱۶۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۰۳ آذر ۱۴۰۲
امام جمعه شیراز:

هرگاه خطری متوجه کشور شد بسیج به میدان آمد

امام جمعه شیراز به این نکته اشاره کرد که قسمت بزرگی از بحث مردم سالاری دینی که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند با بسیج تامین می‌شود و در طول این ۴۵ سال نیز مشاهده کردیم که هرگاه خطری متوجه نظام جمهوری اسلامی شد بسیج وسط میدان آمد.
به گزارش خبر گروه سیاسی پایگاه تحلیل خبری شیرازه، آیت‌الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس امروز سوم آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان شیراز با توجه به پیش رو بودن ایام فاطمیه، اشاره مختصری به ویژگی‌های الگوی خانواده اسلامی کرد و گفت: اگر ما دنبال الگوی اسلامی خانواده هستیم باید ببینیم این الگو چه ویژگی‌هایی دارد.

وی با بیان اینکه ویژگی اول خانواده دینی این است که موجب آرامش باسد، افزود: به همین خاطر است که خداوند بین شما اعضای خانواده مودت و دوستی و رحمت قرار داده است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: این ویژگی آرامبخش و مودت و رحمت باعث می‌شود که فرزندان خانواده هم تربیت و هم شخصیت ویژه‌ای پیدا کنند.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که می‌فرمایند "جامعه خانواده محور و خانواده الگوی اسلامی یعنی بچه‌ها امام حسن و امام حسینی باشند"، اظهار کرد: برای این گونه موارد باید با جدیت برنامه‌ریزی کنیم. چرا که رهبری هم فرموده‌اند بایستی مجموعه مدیریت کشور برنامه‌ریزی کنند تا بچه‌ها در یک خانواده الگو اینگونه رشد کنند و نسل بعد که می‌خواهد در خدمت امام زمان باشد را به درستی تربیت کنیم.

خطیب به جمعه شیراز در ادامه به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل نیز اشاره کرد و گفت: یک سال از پیروزی انقلاب نگذشته بود که امام خمینی دستور تشکیل بسیج را دادند و همه ما هم بسیجی هستیم و هم کارها و خدمات بسیج را می‌دانیم.

آیت الله دژکام در ادامه با بیان اینکه این روزها برخی سوالات مطرح می‌شود که فلسفه تشکیل بسیج چیست؟ عنوان کرد: بسیاری از سوالات با نگاهی به نحوه عملکرد کشور، نظام و دولت پاسخ داده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه استمرار نظام جمهوری اسلامی با کمک و حضور مردم انجام شد تصریح کرد: نه اینکه بگوییم  حال که حکومت تشکیل شد و مردم باید کنار بروند و فقط عده‌ای خاص حکومت کنند، بلکه در بهمن ۱۳۵۷ انقلاب پیروز شد و امام خمینی در آذر ۵۸ یعنی هنوز یک سال نگذشته بود که دستور تشکیل بسیج مستضعفین را دادند، یعنی مردم باید سازماندهی ولایی پیدا کنند تا از دستاوردهای خودشان برای انقلاب اسلامی دفاع کنند و این یعنی همان فلسفه اصلی بسیج.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که قسمت بزرگی از بحث مردم سالاری دینی که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند با بسیج تامین می‌شود و در طول این ۴۵ سال نیز مشاهده کردیم که هرگاه خطری متوجه نظام جمهوری اسلامی شد بسیج وسط میدان آمد.

خطیب جمعه شیراز در ادامه به مسئله فلسطین و همبستگی با ملت مظلوم غزه نیز اشاره کرد و افزود: اگرچه در تمام سال‌های پس از انقلاب با این ملت مظلوم همبستگی و همراهی داشته و داریم و همواره خون‌خواری رژیم صهیونیستی را محکوم کرده‌ایم و آنان بیش از ۱۴ هزار شهید از مردم غزه گرفته‌اند؛ اما در طوفان الاقصی تمام یال و کوپال نظام سلطه و رژیم صهیونیستی شکسته شد و با ۱۲۰۰ نیرویی که از بسیج الهام گرفته بودند لشکر اسرائیل را شکست دادند.

امام جمعه شیراز همچنین با بیان اینکه ما باید دقت کنیم که امروز جهان صحنه تقابل بین مستکبران و مستضعفان است عنوان کرد: گرچه از اول انقلاب هم شعارهای ضد صهیونیستی سر داده می‌شد اما الان صحنه بین‌المللی شده و فقط در ایران نیست بلکه در تمام دنیا حرکت میلیونی رقم خورده است.

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان