کد خبر: ۱۶۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۷ آذر ۱۴۰۲
در قیروکارزین برگزار شد

گرامیداشت هشتمین سالگرد شهید مدافع حرم علیرضا قلیپور

آئین گرامیداشت هشتمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم علیرضا قلیپور اولین شهید مدافع حرم نیروی دریایی سپاه در قیروکارزین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه شهرستانهای پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، آیین گرامیداشت هشتمین سالگرد شهید مدافع حرم شهید علیرضا قلی‌پور با حضور سردار صادق عمویی فرمانده تیپ مخصوص واکنش سریع نیروی دریایی سپاه، امام‌جمعه قیروکارزین، فرمانده سپاه شهرستان، فرماندار و دیگر مسئولان شهرستانی، خانواده شهدا، ایثارگران، هم‌رزمان شهید و مردم ولایت‌مدار قیروکارزین در مسجد حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) شهر قیر برگزار شد.

فرمانده سپاه قیروکارزین در ابتدای این یادواره با گرامیداشت هفته بسیج به خیرمقدم گویی پرداخت و از خانواده شهدا، حضور مردم ولایت‌مدار شهرستان و مسئولان کشوری و شهرستانی در این مراسم قدردانی کرد.

فرمانده تیپ مخصوص واکنش سریع نیروی دریایی سپاه به نقش و جایگاه مهم شهید قلی‌پور در نیروی دریایی سپاه پرداخت و اظهار داشت: شهید قلی‌پور در خلیج‌فارس نقشی تعیین‌کننده و رزمنده‌ای ارزشمند برای نیروی دریایی بود و در سوریه هم فرد بسیار مؤثری بود. بنده روز شهادت این شهید بزرگوار در کنار ایشان بودیم و به‌وسیله تک‌تیراندازی به شهادت رسید و اولین شهید مدافع حرم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

سردار صادق عمویی افزود: برای رفتن به مأموریت سوریه را هرکسی نمی‌بردیم؛ بلکه داوطلبان را می‌بردیم. با اینکه داوطلب زیاد داشتیم خلیج‌فارس را نباید خالی از نیرو می‌گذاشتیم. با اصرار زیاد، شهید قلی‌پور ما را راضی نمود تا با رفتن ایشان به سوریه موافقت کنیم. واقعاً شهید قلی‌پور لیاقت شهادت داشت. اگر امروز ما پیشرفت و آرامش امنیت داریم به برکت خون همین شهیدان است.

وی در خصوص تحولات فلسطین عنوان کرد: عملیات طوفان الاقصی عملیات غرورآفرین بود که مقاومت فلسطین انجام داد. بیش از ۷۰ سال است که توسط انگلیس استعمارگر، مهاجرین یهودی را در قلب جهان اسلام جا داده و سرزمین فلسطینیان را اشغال کردند و مردم بسیاری را به شهادت رساندند و از خانه‌هایشان بیرون کردند. بیش از ۸ هزار نفر از زنان فلسطین در ایست‌های بازرسی بچه‌های خود را به دنیا آوردند و زن‌های زیادی جان خود را از این طریق از دست دادند.

سردار عمویی بیان کرد: برخی می‌گویند اگر فلسطین حمله نمی‌کرد این فجایع انسانی رخ نمی‌داد. اما مقاومت چاره‌ای جز این نداشت. این عملیات غافلگیرانه انجام شد کاملاً یک عملیات ماهرانه بود و مقام معظم رهبری دراین‌خصوص دو جمله هوشمندانه فرمودند شکست غیرقابل‌ترمیم و همچنین رژیم صهیونیستی در این ماجرا ضربه‌فنی شد .

سردار عمویی افزود: رژیم صهیونیستی چندین دستگاه امنیتی از جمله موساد اختیار دارد بااین‌وجود نتوانست اقدام مقاومت فلسطین را تشخیص بدهند. اگر آمریکایی‌ها ورود نکرده بودند، کار این رژیم تمام شده بود.

فرمانده تیپ مخصوص واکنش سریع نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: شکست دیگر اسرائیلی‌ها این بود که آنها اعلام کردند باید اسرا آزاد شوند و یا حماس از بین برود و ما تا آن زمان هیچ مذاکره‌ای را قبول نخواهیم کرد در هر دوشکست خوردند و به هیچ‌کدام از اهداف خود نرسیدند.

ادامه این مراسم با مداحی کربلایی مجتبی عابدینی مداح اهل‌بیت (ع) در وصف شهدا و شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) و تقدیر از خانواده شهید قلی‌پور همراه بود.

همچنین در این مراسم پیام سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت هشتمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم علیرضا قلی‌پور اولین شهید مدافع حرم نیروی دریایی سپاه قرائت شد.

شهید علیرضا قلی‌پور اولین شهید مدافع حرم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در تاریخ ۶ آذرماه ۱۳۹۴ در حلب سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. این شهید والامقام متولد ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۴ در شهرستان قیر وکارزین است.


انتهای پیام/224224


نظرات بینندگان