کد خبر: ۱۶۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۰۸ آذر ۱۴۰۲
ماجرای کمبود پزشک در بیمارستان بوانات چیست؟

پیگیری یک خبر؛ از ادعا تا واقعیت

بنا به گفتگویی که با برخی از اهالی بوانات انجام شده، ظاهراً تناقضی در آنچه مصاحبه‌شوندگان با آنچه متولیان حوزه سلامت علوم پزشکی شیراز در خصوص کمبود پزشک در این بیمارستان می‌گویند وجود دارد.
به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، کمبود پزشک در بیمارستان ولیعصر (عج) بوانات(کمبود پزشک در بیمارستان ولی‌عصر(عج) شهرستان بوانات) خبری بود که چند روز پیش در این رسانه منتشر شد.

 خبری که علاوه بر این پایگاه خبری، رسانه ملی استانی نیز به آن پرداخته و گزارش‌ها مردمی را کارکرده بود. 

در پی انتشار این خبر علی‌رغم پیگیری و گفتگوهایی که پایگاه خبری شیرازه با چند تن از اهالی بوانات انجام داد، دانشگاه علوم پزشکی شیراز واکنش نشان داده و روابط‌عمومی بیمارستان ولیعصر بوانات هم گفت ماجرا به‌گونه‌ای که مطرح شده نیست. 

راسخ مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز دراین‌خصوص با تکذیب این خبر که بیمارستان ولی‌عصر (عج) بوانات تنها سه روز در هفته پزشک عمومی دارد، گفت: در حال حاضر هشت پزشک عمومی به‌صورت شبانه‌روزی و ۱۰ پزشک متخصص در رشته‌های داخلی، اطفال، جراحی عمومی، بیهوشی، گوش و حلق و بینی، قلب، رادیولوژی، زنان و زایمان و چشم، در طول ایام هفته و در روزهای مشخص در این بیمارستان در حال ارائه خدمات درمانی لازم به بیماران هستند.

 وی یادآور شد: با حضور دو روز در هفته متخصص رادیولوژی در این بیمارستان خدمات تشخیصی سونوگرافی نیز در حال ارائه است. 

راسخ همچنین از تأمین متخصص روانپزشکی و پوست به‌صورت مشارکتی و افزایش تعداد روزهای حضور متخصص رادیولوژی در بیمارستان بوانات تا پایان آذرماه سال جاری خبر داد. 

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص تجهیزات آزمایشگاهی موجود در این بیمارستان نیز گفت: آزمایش‌های تشخیصی معمول و موردنیاز در این بیمارستان هم اکنون در حال انجام است و باتوجه‌به عدم فعالیت آزمایشگاه بخش خصوصی در این شهرستان و افزایش بار مراجعه جهت دریافت خدمات آزمایشگاهی به بیمارستان پیگیری‌های لازم در راستای تأمین و ارتقای دستگاه‌های موردنیاز آزمایشگاهی نیز در حال انجام است.

 راسخ با اشاره به اینکه این بیمارستان به طور میانگین ضریب اشغال تخت زیر ۲۵ درصد دارد؛ اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش ۱۶ هزار بیمار با مراجعه به اورژانس این بیمارستان خدمات درمانی لازم را دریافت کرده‌اند.

 به گفته راسخ در ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۸ هزار بیمار در درمانگاه تخصصی این بیمارستان خدمات تخصصی موردنیاز را دریافت کرده‌اند، اما اکنون و بنا به مطالبات مردمی و گفتگویی که با برخی از اهالی این شهرستان انجام شده ظاهراً تناقضی در آنچه مصاحبه‌شوندگان با آنچه متولیان حوزه سلامت علوم پزشکی شیراز می‌گویند وجود دارد.

 ازآنجاکه رسالت اصلی این پایگاه تحلیلی خبری انعکاس صحیح، دقیق و به‌موقع اخبار و پیگیری مطالبات مردمی تا حصول نتیجه است، در روزهای آتی این ماجرا را پیگیری و نتیجه را به اطلاع مخاطبان خود خواهیم رساند.

 انتهای پیام/۲۲۴۲۲۴

نظرات بینندگان