کد خبر: ۱۶۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس:

نقاط حادثه خیز فارس تا شهریور ۱۴۰۳ اصلاح می‌شوند

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس با اشاره به اینکه طبق بررسی‌ها حدود ۹۴ نقطه حادثه‌خیز در استان فارس وجود داشت، گفت: ۵۳ نقطه اصلاح شده و مابقی نیز تا پایان شهریور ۱۴۰۳ اصلاح و پرونده مربوط به نقاط حادثه‌خیز بسته خواهد شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، علیرضا راستیار مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس در نشست مدیران پاسخگو در جمع اصحاب رسانه با اشاره به برخی فعالیت‌های این اداره کل عنوان کرد: همکاران ما در ایام مختلف از جمله بازگشایی مدارس، ایام نوروز و زمستان یا به‌وقت مراسم مذهبی و پیاده‌روی اربعین تلاش‌های مستمری جهت خدمت‌رسانی به هم‌وطنان و زائران انجام می‌دهند که قابل‌تقدیر است.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات تابستان و دیگر مناسبت‌ها که افراد به مسافرت می‌روند نیز باید به لحاظ ایمنی جاده‌ها و ساماندهی سیستم ناوگان حمل‌ونقل عمومی فعالیت‌های بیشتری انجام دهند افزود: آمادگی بابت راهداری زمستانی نیز از اول آذرماه آغاز شده و با ۷۶ راه داروخانه ۱۳۵ گشت راهداری و ۳۸۰ دستگاه و ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین، به رصد جاده‌ها و محورهای تردد می‌پردازیم که این فعالیت‌ها تا پایان سال ادامه دارد.

نقاط حادثه خیز فارس تا شهریور ۱۴۰۳ اصلاح می‌شوند

راستیار با اشاره به اینکه استان فارس با دارابودن ۲۱ هزار کیلومتر راه رتبه یک کشور را داراست افزود: طی سفر دوم ریاست‌جمهوری به استان فارس نیز با افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر طول راه‌های این استان افزایش یافت.

وی در ادامه به نقاط حادثه‌خیز و خرابی‌های جاده‌های استان هم اشاره و اظهار کرد: محورهای استان فارس با سامانه‌های هوشمند (pms) اسکن و سطح خرابی‌ها شناسایی می‌شود تا با آنالیز میدانی نواقص راه‌ها برطرف شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طبق بررسی‌ها حدود ۹۴ نقطه حادثه‌خیز در استان فارس وجود داشت که ۵۳ نقطه اصلاح شده و مابقی نیز تا پایان شهریور ۱۴۰۳ اصلاح و پرونده مربوط به نقاط حادثه‌خیز بسته خواهد شد، گفت: معادل ۱۰ درصد نقاط حادثه‌خیز کشور مربوط به استان فارس است که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح این نقاط در نظر گرفته شده است.

راستیار به این موضوع نیز اشاره کرد که البته سال گذشته حدود ۲.۵ درصد از راه‌های اصلی و فرعی استان در وضعیت بحرانی قرار گرفتند که اصلاح و بازسازی آنها در اولویت قرار دارد.

مدیرکل راهداری فارس، همچنین ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر از محورهای استان لکه‌گیری و روکش و ۱۲۸۰۰ کیلومتر هم خط‌کشی شده است.

وی در ادامه این نشست به برخی از سؤالات خبرنگاران نیز پاسخ گفت و در خصوص وضعیت و مشکلات آزادراه شیراز اصفهان عنوان کرد: حوزه نگهداری این مسیر با شرکت احداث‌کننده است؛ اما بر اساس آخرین داده‌ها و اطلاعات آماری که به دست ما رسیده، ۲۴ دوربین جهت ثبت تخلف جانمایی شده که مقرر گردیده در یک برنامه زمان‌بندی ۸ ماه کار انجام شود.

در پایان این نشست خبرنگار شیرازه نیز از وضعیت کمربندی شیراز و گلایه‌های شهروندان و خطرات موجود در این محور اصلی سؤالاتی پرسید که روزهای آتی در قالب یک گزارش منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/۲۲۴۲۲۴



نظرات بینندگان