کد خبر: ۱۶۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۰۲ دی ۱۴۰۲
از ابتدای فصل سرما؛

۳۸ مورد گازگرفتگی در فارس

مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: هرچند آمار مسمومیت با گاز منوکسید کربن امسال نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش ۷۶ درصدی داشته، اما با وجود همه هشدارها، آذر امسال ۷ نفر بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داند.
به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمدجواد مرادیان مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: هرچند آمار مسمومیت با گاز منوکسید کربن در مدت مذکور نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش ۷۶ درصدی داشته، اما با وجود همه هشدارها، آذر امسال ۷ نفر بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داند.

مرادیان افزود: آذر امسال یک خانواده چهارنفره شامل پدر و مادری جوان به همراه دو فرزند ۱۳ و چهارساله‌شان در اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند؛ و در یک مورد دیگر، پدری ۷۱ساله به همراه ۲ فرزند پسر ۳۸ و ۴۴ساله به علت گازگرفتگی در منزل مسکونی جان باختند.

۳۸ مورد گازگرفتگی در فارس

وی تأکید کرد: علائم مسمومیت با گاز منوکسید کربن که به دلیل کاهش اکسیژن ایجاد می‌شود، شامل سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه، بی‌قراری، تهوع، استفراغ، خمیازه‌کشیدن‌های بیش از حد، حالت خواب‌آلودگی شدید، کاهش دید، خستگی و کاهش قدرت عضلانی است. 

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: در صورت مواجه با افرادی که به‌وسیله گاز منوکسید کربن دچار مسمومیت شده‌اند، باید ضمن حفظ خونسردی، فوراً با مرکز اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و تا رسیدن نیروهای اورژانس، فرد مسموم را از محیط آلوده خارج و به هوای آزاد منتقل کرد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان