کد خبر: ۱۶۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۰۸ دی ۱۴۰۲
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

دینداری بی‌بصیرت غیرقابل تصور است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه دینداری بی‌بصیرت غیرقابل تصور است،گفت:مسیر حق و باطل از راه‌های مختلف عبور می‌کند و برای شناختن راه باید از دانایان مشورت گرفت.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، ‌وحید جلال‌زاده‌ در مراسم راهپیمایی هشتم دی ماه در حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) اظهار کرد: در سال ۱۳۸۸ فتنه‌ای با هدف تضعیف نظام جمهوری اسلامی بر پا شد و در آن مقطع زمانی برخی که فکر می‌کردند جمهوری اسلامی با این فتنه به پایان می‌رسد برای دوران بعد از نظام جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی کردند.

 رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: این فتنه با جهل آغاز شد و با سربلندی مردم ایران به پایان رسید؛ در واقع با تصمیم به موقع و قاطع ولایت و با حمایت قاطع از قانون، همه نیرنگ‌ها از بین رفت و به دلیل همبن تصمیم‌گیری‌های سرنوشت‌ساز است که معتقدیم رهبر معظم انقلاب در جایگاه راهبری نظام ایستاده است.وی با بیان اینکه بصیرت یک واژه سیاسی دینی است و دینداری بی‌بصیرت غیرقابل تصور است گفت: به سختی می‌توان انسان بی‌بصیرت را انسان متدین دانست.

جلال‌زاده ادامه داد: برخی در تاریخ نتوانستند حق را از ناحق تشخیص دهند و تجربه نشان می‌دهد این اتفاقات به دلیل جهل و از روی کج‌راهی و منافع شخصی رخ داده است.

دینداری بی‌بصیرت غیرقابل تصور است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در سال ۸۸ منفعت شخصی خودش را نشان داد و شخصی خودش را با حب جا و مقام قبل از اعلام نتیجه رسمی انتخابات، پیروز انتخابات معرفی کرد.

وی بصیرت را کلید تقوا و ایمان و دینداری دانست و افزود: مسیر حق و باطل از راه‌های مختلف عبور می‌کند و برای شناختن راه باید از دانایان مشورت گرفت.

جلال‌زاده انسانی که بصیرت ندارد را به انسان نابینا که چشمی برای راه رفتن ندارد تشبیه کرد و گفت: بصیرت‌افزایی واجب کفایی نیست، در واقع نباید از کنار حوادث به آسانی گذشت و باید برای خودمان مسئولیت قائل باشیم و تک تک ما عین نماز و روزه موظف هستیم در مسیر بصیرت‌افزایی حرکت کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حال حاضر دشمن برای تک تک سئوالات و شبهات جوانان برنامه دارد؛ البته امرور عده زیادی با همه مشکلات پای این نظام سترگ ایستاده‌اند و این مسئولیت مسئولین را بیشتر می‌کند.

دینداری بی‌بصیرت غیرقابل تصور است

وی بصیرت را تیزبینی و شناخت راه درست از نادرست قلمداد کرد و گفت: بصیرت باید با جان‌ انسان درآمیزد تا در مواقع حساس و بزنگاه‌های تاریخی موجبات نجات مؤمن را فراهم کند. 

جلال‌زاده ابراز کرد: جای بسی خوشحالی است که با نظام جمهوری اسلامی ایران، مبدع مردم‌سالاری دینی هستیم؛ این طرح نظام‌ جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی در فقه شیعی و اسلامی مثال زدنی است.

وی با یادآوری اینکه در آستانه یک انتخاب بزرگ‌ هستیم، شرکت در انتخابات را یک‌ فرصت دینی و ملی دانست و گفت: برای برگزاری یک انتخابات پرشور همه باید تلاش و مجاهدت کنند تا نشان دهیم که ملت ایران، ملت بابصیرتی است. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بالاترین پیامد طوفان الاقصی را بازگرداندن مرکز ثقل حکومت به فلسطینیان دانست و گفت: اسرائیل برای پوشاندن شکست‌های خود در منطقه وحشیانه به غزه‌ حمله‌ می‌کند؛ البته از دستاوردهای طوفان الاقصی حمایت‌های کشورهای اروپایی یا به تعبیر مقام معظم رهبری بسیج لندن، نیویورک و پاریس است.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان