کد خبر: ۱۶۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۲۰ دی ۱۴۰۲
گزارش «شیرازه» از مردی که مکتبش ماندگار شد؛

قاسم، قاسم نشد مگر در مکتب امامین انقلاب

مکتب حاج‌قاسم که برگرفته از مکتب و راه و روش و سیره امامین انقلاب و ائمه اطهار است، چنان ترسی در دل دشمنان انداخته که خواب و آرام و قرار را از آنان گرفته، به‌گونه‌ای که دیگر نه‌تنها از حاج‌قاسم؛ بلکه از نام او مقبره و حتی زائرانش نیز هراس دارند.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیل خبری «شیرازه»، امروز و در هنگامه‌ای که دشمن تلاش می‌کند تا با هر حیله و نیرنگ و ترفندی که شده ذهن، فکر، روح و جسم جوانان ما را به تسخیر درآورد تا با استفاده از نقشه‌های شوم خود به اهداف ننگینش برسد به نظر بازخوانی و عمل به گفتمان شهدا بیش از هر زمان دیگری ضروری و مورد انتظار است. چرا که به فرموده بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) «وصیت‌نامه و گفتمان شهدا راه را برای ترسیم می‌کند» و به فرموده مقام معظم رهبری «شهیدان ستاره‌هایی هستند که در دل شب راهنمای ما هستند.» 

یکی از شهدای والامقامی که عمل به راه و روش و سیره و گفتمان او می‌تواند همانند چراغ روشنی در شب‌های تار، روشنگر مسیر زندگی نسل دیروز و امروز جامعه باشد، سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی است. کسی که دشمن به‌شدت از او هراس دارد و وصیت و گفتمانش امروز تبدیل به مکتبی شده که شاگردان بسیاری را پرورش داده و با عمل به این مکتب که روزبه‌روز فراگیرتر هم می‌شود، دشمن به درهای بسته می‌خورد. 

مکتب حاج‌قاسم که برگرفته از مکتب و راه و روش و سیره امامین انقلاب و ائمه اطهار است، چنان ترسی در دل دشمنان انداخته که خواب و آرام و قرار را از آنان گرفته، به‌گونه‌ای که دیگر نه‌تنها از حاج‌قاسم؛ بلکه از نام او مقبره و حتی زائرانش نیز هراس دارند. پس ضروریست که این گفتمان و اندیشه علاوه بر پیاده‌سازی در جامعه و بین نسل جوان و نوجوان همانند چراغ هدایتی سرلوحه و الگوی مدیرانی قرار گیرد که سکان مدیریت این جامعه را در دست گرفته‌اند.

قاسم، قاسم نشد مگر در مکتب امامین انقلاب

به گفته سردار غلامحسین غیب پرور، یکی از دوستان و هم‌زمان قدیم حاج‌قاسم در دوران دفاع مقدس و به‌عنوان کسی که پس از سال‌های جنگ همواره با او در مراوده و گفتگو و رفاقت بوده است، قاسم، قاسم نشد مگر در مکتب امامین انقلاب.

سردار غیب پرور، ولایت‌مداری محض، اخلاص عمل، تواضع و افتادگی را از بارزترین ویژگی‌های سردار سلیمانی برشمرد و اظهار کرد که خداوند این منزلت و بزرگی را به‌رایگان به وی عطا نکرده بود؛ چون می‌دیدیم وقتی ابراز ارادت به مردم می‌کند ارادتش واقعی و از صمیم قلب است. 

این دوست و هم‌رزم قدیمی حاج‌قاسم عنوان کرد که شهید سلیمانی همواره نزد همگان محبوب است.


قاسم، قاسم نشد مگر در مکتب امامین انقلاب

 شاید این سؤال در ذهن نه‌تنها دشمنان بلکه دوستداران و هواداران او نیز مطرح است که حاج‌قاسم این همه محبوبیت را از کجا و چگونه کسب کرده است؟ 

دارابی قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی کشور بر این باور است که او به معنای واقعی خدا را قبول داشت. مخلص و فداکار بود، خود را «سرباز فداکار مردم و انقلاب» می‌دانست. مردمی و به‌دور از حاشیه‌ها و فراجناحی عمل می‌کرد؛ شجاع، رزمنده، غیور و در همه عرصه‌ها در خط مقدم دفاع از ارزش‌های الهی و انقلابی بود و تمام اینها باعث محبوبیت وی شده است.

مکتب شهید سلیمانی مکتب اخلاص، ایثار، شهادت و مکتب جذب حداکثری بود

علیرضا پاک‌فطرت نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان نیز در گفتگو با خبرنگار شیرازه عنوان کرد که مکتب شهید سلیمانی مکتب اخلاص، ایثار، شهادت و مکتب جذب حداکثری بود. 

وی با بیان اینکه این مکتب روزبه‌روز طرف‌داران بیشماری را به خود جذب می‌کند، افزود: نمونه بارز آن، حادثه حمله تروریستی امسال بود که روز سالگرد شهادت این سردار بزرگ رخ داد و دشمن نتوانست خیل مشتاقان زیارت قبر شهید سلیمانی را تحمل کند و دست به چنین جنایت بزرگی زد و گمان کرد با این ضربه می‌تواند مردم را از مکتب حاج‌قاسم جدا کند؛ اما به نظر بنده با شناختی که از ملت ایران دارم که مردم شهادت‌طلبی هستند، قطعاً سالگرد این شهید بزرگوار در سال آینده شلوغ‌تر از امسال خواهد بود. 

این نماینده مجلس، تصریح کرد: اقدامات دشمن که همانند ترقه‌های کوچکی برای ملت ایران است نمی‌تواند واهمه‌ای در دل این مردم ایجاد کند. 

وجود حاج قاسم باعث تقویت جبهه مقاومت شد

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری امام‌جمعه موقت مرودشت نیز در گفتگو با خبرنگار این رسانه، اظهار کرد: حاج‌قاسم سلیمانی مرد خدا و همه کارهایش بااخلاص بود و همین عملکردش باعث شد تا ابد در دل مردم بماند چون مرد میدان بود. 

وی تأکید کرد که امروز دوست و دشمن می‌داند وجود سردار دل‌ها حاج‌قاسم سلیمانی باعث تقویت تمام جبهه‌های مقاومت اسلامی و عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و امنیتی درجهان اسلام می‌شود و این امر تا دنیا برقرار است بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. 

کلانتری ادامه داد: تواضع و فروتنی این سردار بزرگ، زبانزد عام خاص بود و جهاد بی‌ادعای وی برای همه معلوم بود.

 امام‌جمعه موقت مرودشت عنوان کرد: میزان اثری‌گذاری، مردمی‌بودن و اخلاص سردار سلیمانی، راه مبارزه باظالمین دنیا و مسیر جهاد فی‌سبیل‌الله را به همه مجاهدان دنیا و ایران اسلامی آموخت.

قاسم، قاسم نشد مگر در مکتب امامین انقلاب

کلام آخر اینکه: 

به گفته همگان، چه آنان که حاج‌قاسم را از نزدیک می‌شناختند و با او دوستی و رفاقت داشتند و چه آنان که وی را از طریق قاب تلویزیون، مقاله‌ها و گفتمان اجتماعی شناخته بودند، حاج‌قاسم دانش‌آموخته مکتب روح‌الله بود، شهید سلیمانی فقط یک فرد نظامی نبود؛ وی فرزند شجاعت، رهرو ولایت، خداترس، اهل رعایت حق‌الله و حق‌الناس و مرد میدان جهاد اکبر و جهاد اصغر بود و در مجموع امام این ویژگی‌ها باعث شد که حاج‌قاسم برای ابد در ذهن و قلب مردم دنیا باقی بماند.


انتهایپیام/224224
نظرات بینندگان