کد خبر: ۱۶۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۶ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
امام‌جمعه شهرستان اقلید در گفتگو با«شیرازه»:

مردم محور تقویت ابعاد فرهنگی و اجتماعی هستند

امام‌جمعه شهرستان اقلید گفت:مردم هستند که از نظر فرهنگی و اجتماعی در مدار و محور جامعه حضور دارند.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حجت الاسلام والمسلمین مجید گشول دره سیبی امام‌جمعه شهرستان اقلید در گفتگو با خبرنگار این رسانه ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیانگر پیروزی خون بر شمشیر و غلبه مظلوم بر ظالم است.

وی با اشاره به ارزش‌های معنوی این انقلاب اظهار داشت: انقلاب اسلامی نشان داد ریشه‌های دینی و عقیدتی ملت بزرگ ایران بسیار مستحکم است و این ایمان به خدا بسیار ژرف و عمیق می‌باشد.

امام‌جمعه شهرستان اقلید در ادامه افزود: زیر چتر انقلاب اسلامی کشور ما دستاوردهای بزرگ و مختلفی در تمامی حوزه‌ها به دست آورده است.

این مقام مسئول در اقلید عنوان کرد: صنعت دفاع موشکی، پرتاب ماهواره، رشد صنعتی و کشاورزی در پرتو این انقلاب پیشرفت خوبی داشته است.

مجید گشول دره سیبی با بیان اهمیت حضور بانوان در جامعه گفت: در برنامه‌های فرهنگی و مناسبت‌های ملی، مذهبی و همچنين ارتقا و توجه ویژه به جامعه بانوان انقلاب اسلامی بر خلاف حکومت پهلوی در سطح بالایی قرار دارد.

عدم توجه به دیدگاه مردم

حجت الاسلام والمسلمین مجید گشول دره سیبی در ادامه به مقایسه برخی رفتارهای فرهنگی و اجتماعی پرداخت و گفت: قبل از انقلاب ديدگاه مردم هیچ اهمیتی نداشت و در ادامه مناطق محروم و روستاها از امکانات بهره‌مند نبودند ولی اکنون به لطف خدا و در سایه انقلاب اسلامی هم توسعه خدمات و امکانات در کشور پشرفت چشم‌گیری داشته است  و از همه مهم‌تر این مردم هستند که از نظر فرهنگی و اجتماعی در مدار و محور جامعه حضور دارند. 

وی با اشاره به برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را می‌توان به گسترش دین، توجه به محرومین و مبارزه با ظلم و استکبار جهانی اشاره کرد.

امام‌جمعه اقلید افزود: ایران اسلامی در بسیاری از رشته‌های علمی،پزشکی،نوآوری و اختراعات جز کشورهای برتر قرار دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: از مهم‌‎ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران ایجاد تغییر بنیادین در ساختار سیاسی کشور بود که به نوعی با نقش مردم استقلال به آن بخشید که در واقع ملت ایران در حکومت پهلوی هیچ نقشی در نظام سیاسی و حکومتی خود نداشت و این بیگانگان بودند که با اشغال کشور و کودتای نظامی تأسیس، انتقال قدرت و تثبیت رژیم پهلوی را رقم زدند. 

حجت الاسلام والمسلمین گشول دره سیبی با توجه به نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نیز اظهار داشت: انتخابات شب قدر انقلاب اسلامی است و سرنوشت ساز است؛ هر دو مجلس مایه نهادینه شدن حضور مردم در عرصه حاکميت است.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان