کد خبر: ۱۶۲۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر استان فارس مطرح کرد:

فضای مجازی مؤثرترین عامل در شکل‌گیری سبک زندگی

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر استان فارس گفت: در عصر کنونی فضای مجازی مؤثرترین عامل در شکل‌گیری سبک زندگی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، همایش ویژه جهاد تبیین فضای و انتخابات در بخش افزر قیروکارزین با حضور سید محسن هاشمی رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر استان فارس در مسجد امام صادق (ع) این شهر برگزار شد.


وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت سبک زندگی اظهار داشت: در عصر کنونی فضای مجازی مؤثرترین عامل در شکل‌گیری سبک زندگی شده است.
اینکه اطرافیان ما چه جور حجابی دارند
اینکه فرهنگ رانندگی به چه شکل است
اینکه از خودگذشتگی در جامعه تا چه اندازه است
اینکه در همسایگی و شهروندی چقدر گرم هستیم
همه به سبک زندگی تک‌تک ما بستگی دارد
و بستر فضای مجازی این ارزش‌ها را تحت‌تأثیر قرار داده است.

فضای مجازی مؤثرترین عامل در شکل‌گیری سبک زندگی

 

وی افزود: می‌طلبد قدر پیوندهای خانوادگی و عاطفی‌تان را بدانید و فتنه‌های زمانه را بشناسید.                                                                     


رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر استان فارس بیان کرد: فضای مجازی جایگزین زندگی اصلی ما شده است، تا جایی که حتی ممکن است خدای‌ناکرده با آبرویمان بازی شود. 


این مقام مسئول با بیان اینکه ابتدا باید فرهنگ استفاده از ابزارهای نوین بیاید بعد آن ابزار در اختیارمان قرار بگیرد گفت: چقدر از ابزارهایی نوین از قبیل گوشی‌های هوشمند آگاهی داریم چه‌بسا موردی گزارش شده است که اطلاعات مخاطبین و جستجوهای یک فرد در سطح یک روستا پخش شده و با تحقیقات مشخص شده فروشنده تلفن هوشمند هنگام راه‌اندازی اولیه ایمیل خودش را وارد کرده است.


 هاشمی درادامه افزود: اگر همین فروشنده، پیام‌رسان‌های شبکه اجتماعی را با ایمیل خود برای مشتریان ثبت و ایجاد می‌کرد می‌توانست کنترل آن‌ها را هم به دست بگیرد، لذا ما باید آگاه باشیم چه چیز خطرناکی در اختیار داریم و این وسیله چه تأثیری در حوزه شخصی و اجتماعی ما گذاشته است.


وی تصریح کرد: آمریکا با بودجه نظامی خاصی که دارد اعتراف می‌کند که شبکه‌های اجتماعی در فضای سیاسی و راهبردی‌اش اثر می‌گذارد، اگر تا قبل از این می‌رفتیم درب مغازه و مثلاً دو کیلو خشکبار یا دو کیلو تربار خرید می‌کردیم، اکنون این فاکتور وجود دارد که بروید به مغازه به شما دو کیلو بازدید یا دو کیلو دنبال‌کننده بفروشند، پس نباید ندانسته در این فضا قدم برداشت و فعالیت کرد.


هاشمی در اهمیت آموزش و آشنایی با فضای مجازی بیان کرد: کمک کنید آگاه‌سازی در این فضا صورت گیرد، خطرات آن برای همگان اطلاع‌رسانی شود و در این راستا تهدیدات و خطرات فضای مجازی به یکدیگر گوشزد کنیم.


فرمانده سپاه قیروکارزین در این همایش اظهار داشت: حضور در صحنه و رأی‌دادن شما ازیک‌طرف و تبیین اهمیت مشارکت در انتخابات از طرف دیگر تسلیحات امروز شماست، اگر قبل از این با سلاح در مقابل دشمن می‌ایستادید امروز با حضورتان در مراسمات فرهنگی، سیاسی و راهپیمایی‌ها دارید با دشمن می‌جنگید. 


 محمد رسول رضایی خاطرنشان کرد: امروز تمام جبهه کفر از آمریکا و اسرائیل گرفته تا معاندین و منافقین داخلی، همه‌وهمه یکی شده‌اند تا حضور در انتخابات را کم‌رنگ کنند، اما ما می‌توانیم اهل تواصوا به الحق باشیم، و یکدیگر به اقامه حضور در انتخابات سفارش کنیم.


وی با بیان اهمیت مشارکت در انتخابات تأکید کرد: مردم را به حضور در انتخابات به‌صورت چهره‌به‌چهره دعوت کنیم؛ بلکه ابتدا از خانواده خودمان شروع کنیم. علاوه بر بی‌تفاوت نبودن در فضای حقیقی، در فضای مجازی نیز در پیام‌رسان‌ها رسالت تبیین خود را انجام دهیم.

 

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان