کد خبر: ۱۶۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۳ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس خبر داد:

ساخت فیلم شهید مرتضی جاویدی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: تدارک اردوهای زیارتی برای جامعه هدف، برپایی پنج پیش کنگره شعر ایثار، برپایی ویژه‌برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان و رونمایی از مستند ۱۱ شهید شاخص فارس در ۲۲ اسفندماه امسال است و همچنین ساخت فیلم سینمایی درباره شهید مرتضی جاویدی از ابتدای سال آینده کلید می‌خورد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، ابراهیم بیانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در نشست خبری امروز ۲۶ بهمن با خبرنگاران با بیان اینکه امسال ۵۰ هزار دیدار با والدین و همسران شهدا و با جانبازان پیش‌بینی شد که تا کنون ۹۵ درصد آن محقق شده و تا پایان سال از این میزان نیز فراتر می‌رود، افزود: اما به دلیل نیاز جانبازان و اینکه والدین در قید حیات شهدا سنین کهولت را می‌گذرانند، پایش سلامت جامعه ایثارگری در دستور کار قرار گرفته و امسال تا کنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر پایش شده‌اند.


وی در ادامه با بیان اینکه در خلال این پایش‌ها بیماری‌های پنهان بسیاری از افراد جامعه هدف شناسایی، درمان و پیشگیری شد که می‌توانست برای سلامت آنها خطرساز شود، افزود: این پایش سلامت به ۲ صورت اعزام پزشک به منزل جامعه هدف و یا دعوت به مراکز درمانی انجام شده است.
بیانی با بیان اینکه امروز نیمی از والدین شهدا از دنیا رفته‌اند، گفت: به‌عنوان نمونه از مجموع ۵ هزار والدین شهدا در شیراز، ۴ هزار و ۳۰۰ پدرشید به رحمت خدا رفته‌اند.

ساخت فیلم سینمایی درباره شهید مرتضی جاویدی ابتدای سال


وی با اعلام این خبر که تقویت رویکرد فرهنگی بنیاد شهید فارس؛ سه هزار سروده به کنگره بین‌المللی شعر ایثار رسید، اظهار کرد: سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۲ سال اخیر علاوه بر مددکاری که وظیفه و رسالت آن است، تلاش کرده تا سهم خود را در پرکردن خلأهای فرهنگی ایجاد شده در جامعه و مقابله با جنگ فرهنگی دشمن نیز ایفا کند.                                                                                                             


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس به میزبانی فارس از هشتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار اشاره کرد و ادامه داد: این کنگره شعر در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، در ۹ محور موضوعی، در سه بخش و در پنج قالب شعری برگزار شد.


وی اعلام کرد: در پایان سه هزار اثر به دبیرخانه کنگره رسید که از این شمار ۲ هزار و ۴۵ سروده به مرحله داوری رفت و صبح شنبه (۲۸ بهمن‌ماه) نفرات اول تا سوم در هر قالب شعری معرفی و تجلیل می‌شوند.


بیانی با بیان اینکه هشتمین کنگره شهر ایثار بین‌المللی بوده و جایزه برگزیدگان نیز بر اساس بین‌المللی و ما به‌ازای ریالی آن در نظر گرفته شده و اهدا می‌شود.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس از برنامه‌های متنوع بنیاد شهید در سال جاری خبر داد و گفت: تدارک اردوهای زیارتی برای جامعه هدف، تجلیل از ۴۹ جانباز مدال‌آور فارس در سطوح ملی و بین‌المللی، برپایی پنج پیش کنگره شعر ایثار، برپایی ویژه‌برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان و رونمایی از مستند ۱۱ شهید شاخص فارس در ۲۲ اسفندماه امسال است همچنین ساخت فیلم سینمایی درباره شهید مرتضی جاویدی از ابتدای سال آینده کلید می‌خورد.


انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان