کد خبر: ۱۶۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۳ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
استاد دانشگاه شیراز در گفتگو با شیرازه: 

داوطلبان انتخابات به کانون قدرت و ثروت وابسته نباشند

استاد دانشگاه شیراز گفت: خطری که انتخابات را در کشور اسلامی بی‌هویت می‌سازد این است که داوطلبان از ارزش‌های اخلاقی فاصله بگیرد و وام‌دار کانون‌های قدرت و ثروت شوند زیرا نخواهند توانست به سهم خود در تکوین مجلس تراز انقلاب ایفای نقش کند و نماینده اهداف و ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، غلامرضا صفرپور مدرس دانشگاه شیراز در گفتگو با این رسانه با اشاره به برخی از ویژگی‌های نمایندگان در تراز انقلاب اسلامی و ملت ایران گفت: مجلس تراز انقلاب اسلامی مجلسی است که استکبارستیزی را به‌عنوان اصل ثابت سیاست‌های نظام باور داشته و مرعوب تهدیدات نظام سلطه نمی‌شود.


وی افزود: اعتقاد به جامعیت دین اسلام و ولایت مطلقه فقیه، از دیگر ویژگی‌های نماینده تراز انقلاب است، تقید به ولایت، نه در حد تظاهر زبانی بلکه در مقام عمل است؛ یعنی حتی در گفتار و کلام خویش هم نباید به خود اجازه دهد که عقب‌تر یا جلوتر از رهبری حرکت کند باید مواضع رهبری را موضع خویش دانسته، دستورات ایشان را مطاع باشد و احکام و فتاوای معظم له را فصل‌الخطاب بداند.


استاد دانشگاه شیراز خطاب داوطلبان مبنی بر وابسته نبودن به کانون‌های قدرت و ثروت گفت: خطری که انتخابات را در کشور اسلامی بی‌هویت می‌سازد، این است که کاندیدا از ارزش‌های اخلاقی فاصله بگیرد و وام‌دار کانون‌های قدرت و ثروت شود یا با هزینه‌های کلان و شیوه‌های تبلیغی پرهزینه و طرح مسائل غیرواقع در مورد کشور و تولید چالش در افکار عمومی، ورود به مجلس را به هر قیمت هدف قرار دهد، نخواهد توانست به سهم خود در تکوین مجلس تراز انقلاب ایفای نقش کند و نماینده اهداف و ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی باشد.


صفرپور در ادامه افزود: نماینده تراز انقلاب اسلامی باید عدالت‌خواهی، فساد ستیزی و حمایت از طبقه محروم و مستضعف جامعه را اولویت رسالت خود قرار دهد چرا که اصلح یعنی کسی که برای ریشه‌کنی فقر و فساد عزم جدی داشته باشد.


این تحلیل‌گر مسائل سیاسی بصیرت بالا و دشمن‌شناسی داوطلبان را برای مجلس شورای اسلامی ضروری دانست و گفت: مجلس در تراز انقلاب نه‌تنها باید از بصیرت لازم برای تشخیص دوستان و دشمنان انقلاب در هر برهه‌ای برخوردار باشد، بلکه باید موضع روشنی هم در قبال آن‌ها اتخاذ کند و بدیهی است که مردم نسبت به انتخاب اصلح بسیار دقیق عمل کنند.


وی در پایان با اشاره به حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی بیان کرد: نوع حکومت کشور ایران و انتخابات از طریق رأی مردم است که مشارکت حداکثری به اقتدار و عزت کشور می‌افزاید و از طرفی انتخاب نماینده به دست مردم؛ یعنی مشارکت آنها در اداره امور کشور جهت رفاه و توجه به نیازهای آنها مهم‌ترین حق مردم است.


انتهای خبر/224224

برچسب ها: انتخابات ، مصاحبه ، شیرازه
نظرات بینندگان