کد خبر: ۱۶۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
یادداشت؛

جمهوری اسلامی در حق خود تقلب نمی‌کند

اعلام درصد مشارکت بالای ۴۰ درصدی در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی یک واقعیت را نشان داد، آن هم اینکه جمهوری اسلامی ایران اهل تقلب و اعلام آمار دروغین نیست.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، سال ۱۳۸۸ عده‌ای این چنین تهمت‌زده و جمهوری اسلامی ایران را به آمارسازی و تقلب گسترده محکوم کردند و باعث فتنه و آشوبی چندماهه در کشور و واردآمدن خسارات بسیار شدند.


اما نتایج کنونی انتخابات نشان داد که جمهوری اسلامی حتی برای خود نیز حاضر به آمارسازی نیست چه برسد به اینکه بخواهد تمامی داشته‌ها و آبروی خود و حق‌الناسی که بر دوشش است را فدای یک نفر کند.


در اینجا جمهوری اسلامی می‌توانست به‌راحتی اعلام کند که مثلاً بالای ۵۰ درصد در انتخابات مشارکت کردند، خصوصاً در انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمع‌آوری آرا و صحت سنجی کلیت آن تقریباً غیرممکن است و به‌راحتی می‌شود مردم را فریب داد.


اما ساختار برگزاری انتخابات و شیوه استخراج آرا و سپس اعتقاد به اینکه رأی مردم، حق‌الناس است هیچگاه چنین اجازه‌ای را نداده و نمی‌دهد و هرچند نمی‌توان تخلفات انتخاباتی را کتمان نمود؛ اما تقلب آن هم به شکل گسترده و به‌گونه‌ای که عده‌ای تهمت آن را به‌نظام می‌زنند هرگز وجود ندارد.

نویسنده: دکتر سیدمحسن هاشمی، فعال فرهنگی و سیاسی

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان