کد خبر: ۱۶۳۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس خبر داد:

تخت‌جمشید نو نوار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ازاز تعویض پلکان‌های چوبی بعد از ۱۸ سال تا نمایش تولید زنده صنایع دستی فاخر فارس در تخت‌جمشید خبرداد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با مثبت ارزیابی کردن روند فعالیت های خدماتی و ساماندهی در مجموعه جهانی تخت جمشید گفت:ساماندهی بلوار ورودی تخت جمشید  بلوار ورودی با همکاری و مشارکت سازمان برنامه و بودجه  و اراده کل راهداری استان رو به اتمام است وتا قبل از تعطیلات عید نوروز تمامی اقدامات لازم در این مکان پربازدید برای گردشگران و مسافران انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه  شیشه های محافظ آثار که  آسیب دیده بود  تعویض شدند ونوسازی پلکان چوبی این مجموعه جهانی‌آغاز شده است افزود: پلکان چوبی در این مجموعه جهانی پس از ۱۸ سال در حال  تعویض هستند و سرویس‌های بهداشتی تخت جمشید تا قبل از عید تعویض و نوسازی اساسی خواهند شد .

وی همچنین پاکسازی محیطی و نظم دهی مجموعه را از دیگر فعالیت‌ها عنوان و اضافه کرد: بی تردید  در نوروز ۱۴۰۳ گردشگران ورودی به  مجموعه جهانی تخت جمشید تفاوت‌ها را احساس خواهند کرد.

 

تخت جمشید نو نوار می شود

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با اشاره به اینکه بازارچه‌های  نوروزی تخت جمشید  در حال ساماندهی‌اند گفت: در نوروز ۱۴۰۳بازارچه تخصصی صنایع دستی را درمجموعه خواهیم داشت و در کنار این بازارچه‌ها تعداد محدودی فضا برای تامین نیازهای اولیه و اساسی گردشگران مثل آب معدنی، نان محلی، چای و اغذیه خواهیم داشت و راه  برای راه اندازی بازارچه‌هایی که در شان یک اثر تاریخی نیست، بسته می‌شود.

ثابت اقلیدی همچنین بیان کرد:طبق برنامه ریزی‌های انجام شده بازارچه تخصصی صنايع دستي با ۳۰غرفه برپا می‌شود وهنرمندان در این غرفه‌ها به تولید زنده محصولات می پردازند تا گردشگران نوروزی ازنزدیک به نحوه تولید محصولات آشنا شوند.

انتهای خبر/

برچسب ها: تخت جمشید ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان