کد خبر: ۱۶۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
مدیر کل ميراث فرهنگي فارس خبرداد:

برگزاری مراسم سال تحویل در دو مجموعه تاریخی فارس

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از اجرای مراسم تحویل سال در تخت جمشید و حافظیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تخلیلی خبری شیرازه،محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی فارس امروز، ۲۴ اسفندماه در جمع خبرنگاران در شیراز با بیان اینکه اجرای مراسم سال تحویل مانند سنوات گذشته در این دو مجموعه تاریخی و فرهنگی برگزار می‌شود، افزود: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز ۱۴۰۳ مراسم تحویل سال با محوریت برنامه‌های قرآنی و فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه درهای دو مجموعه فرهنگی مذکور از ساعت ۵:۳۰ دقیقه به روی گردشگران و بازدیدکنندگان گشوده می‌شود، افزود: اجرای بخشی از برنامه‌های قرآنی و فرهنگی نیز در محوطه بیرونی مجموعه‌ها برگزار می‌شود.

ثابت اقلیدی در خصوص ساعت بازدید اماکن تاریخی و فرهنگی و همچنین موزه‌های استان در ایام نوروز گفت: ساعت کاری تمامی اماکن تاریخی و موزه‌های استان بنابر اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ و در اماکن منتخب از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ است که این زمان‌ها نیز تا دو ساعت قابل افزایش خواهد بود.

وی ادامه داد: ساعت بازدید برخی از اماکن تاریخی فارس در ایام نوروز تا با توجه به مراجعه گردشگران بازهم قابل تمدید است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: با توجه به استقبال گردشگران نوروزی از بازدید اماکنی چون حافظیه و تخت جمشید ساعت بازدیدها نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد.

انتهای خبر/

برچسب ها: شیراز ، فارس ، میراث
نظرات بینندگان