کد خبر: ۱۶۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ثارالله شیراز خبر داد: 

ارسال محموله کمک‌های انسان‌دوستانه به سیستان و بلوچستان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ثارالله شیراز گفت: سه دستگاه کامیون و یک دستگاه سواری حامل مواد غذایی و پوشاک جهت کمک به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان ارسال شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، مسلم محمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ثارالله شیراز گفت: در پی وقوع سیل در سیستان و بلوچستان برابر وظیفه ذاتی، خود را مکلف به یاری همنوعان می‌دانیم.


وی افزود: در این راستا سه دستگاه کامیون و یک دستگاه سواری حامل مواد غذایی و پوشاک جهت کمک به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان ارسال شد.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ثارالله شیراز گفت: یک تیم تخصصی پنج‌نفره امداد و نجات با تجهیزات تخصصی به همراه محموله‌های مذکور توسط حوزه مقاومت بقیه الله (عج) بسیج نفت سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز در تاریخ ۲۳ اسفندماه به منطقه سیستان و بلوچستان اعزام شد و تا سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ جهت خدمت‌رسانی در این منطقه حضور دارند.


به گزارش شیرازه، باران‌های سیل‌آسایی که از روز یکشنبه ۶ اسفند تا پنجشنبه دهم اسفند ۱۴۰۲ جنوب سیستان و بلوچستان را فرا گرفت، به بخش‌های مختلف زیرساختی و کشاورزی این استان خسارت‌های زیادی وارد کرد.


به دنبال بارش‌های شدید، نیروهای خدماتی و امدادرسانی بسیج شدند تا جلوی خسارت‌های احتمالی به جنوب استان را بگیرند؛ اما با توجه به‌شدت بارش‌ها، سیلاب به وقوع پیوست و با وجود تلاش‌های فراوان جنوب استان متحمل خسارت‌های زیادی در بخش‌های مختلف شد.
در این مدت یک هزار و ۹۴۷ روستای سیستان و بلوچستان تحت تأثیر سیلاب قرار گرفت و واحدهای مسکونی زیادی بر اثر جاری شدن سیلاب آسیب کلی و جزئی دیدند.

 

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان