کد خبر: ۱۶۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
شهردار شیراز:

شیراز اسم آوازه‌ای به بلندای تاریخ دارد

شهردار شیراز گفت: شیراز به‌عنوان یک شهر کهن و سومین حرم اهل‌بیت ویژگی‌هایی را دارد که دل هر گردشگر و فردی را می‌برد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمدحسن اسدی شهردار شیراز امروز ۲۶ اسفندماه در آئین افتتاح ستاد مرکزی خدمات سفر شهرستان شیراز با حضور مسئولین استانی و شهری که در فرهنگ سرای کتاب برگزار شد، گفت: به نظر می‌رسد تمام مدیران ارشد ستاد تسهیلات سفر در این جلسه حاضر هستند.


وی  به‌ اتفاق تلخ سیل نوروز سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: در نوروز خیلی موارد قابل‌پیش‌بینی نیست و همه دستگاه‌ها باید به یکدیگر کمک کنند تا در زمانی که جمعیت بسیار زیادی وارد این شهر می‌شوند، با مشکلی مواجه نشویم.


این مقام مسئول افزود: از نوروز ۱۴۰۲ تا هفته شیراز، بیش از ۳ میلیون نفر وارد شهر شیراز شدند.


اسدی ادامه داد: امسال با حضور گردشگران بسیار و مهمان‌نوازی‌ها شهر شیراز، شهرداری شیراز به‌عنوان دستگاه برتر در کشور معرفی شود.


وی با تصریح اینکه شیراز به‌عنوان یک شهر کهن و سومین حرم اهل‌بیت ویژگی‌هایی را دارد که دل هر گردشگر و فردی را می‌برد، افزود: شیراز اسم آوازه‌ای دارد به بلندای تاریخ است.


به گفته شهردار شیراز امیدواریم بتوانیم مهمان نوزای خوبی را برای مسافران و گردشگران داشته باشیم. 


همچنین روح اله خوشبخت معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری شیراز در این آیین گفت: در راستای اجرای دستورالعمل ستاد نوروزی کشوری و ابلاغ شهرداری شیراز برای ایام نوروز در ابن شهر ۱۱ کارگروه راه‌اندازی شده است.


وی افزود: برنامه‌ریزی‌های بسیاری انجام شده و جلسات مختلفی انجام شده است همچنین قابل‌ذکر است که در چهار جهت ورود مسافران به شیراز آماده استقبال از مهمانان نوروزی هستیم.


خوشبخت با بیان اینکه اقدامات بسیاری جهت هرچه بهتر خدمات برای مهمانان نوروزی انجام شده است از جمله کاشت نهال و گل در ۲ هزار مترمربع زمین، ارائه ۱۹ پروژه نور پردازی در اطراف اماکن تفریحی و تورستی و... انجام شده است.


وی ادامه داد: مرثیه‌خوانی، قرآن‌خوانی و مناجات خوانی همچنین توزیع میوه‌های تنظیم بازار و اجرای طرح از مزرعه تا سفره از جمله برنامه‌های شهرداری شیراز برای مسافران است.


معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری شیراز در پایان اظهار کرد: مهمان‌نوازی از رسالت شیرازی‌ها بوده و هست که شهرداری شیراز برای مسافران نوروزی خدمات ارزشمند و شایسته‌ای را انجام می‌دهند که امیدواریم رضایت خوبی را از مسافران و گردشگران نوروزی داشته باشیم.


همچنین مسعود زارعی عضو ناظر شورای اسلامی شهر شیراز بر عملکرد ستاد خدمات سفر اظهار کرد: در کنار ستاد اجرایی خدمات سفر و بر اساس وظایف ذاتی شورای اسلامی شهر شیراز، یک ستاد نظارت هم تشکیل شده است.


وی ادامه داد: کار ستاد نظارت این است که ایرادات احتمالی خدمات به مسافران را در سریع‌ترین زمان ممکن شناسایی کرده و زمینه رفع آن را فراهم کند. 


زارعی با بیان اینکه تشکیل چنین ستادی، بسیار لازم و منطقی بوده است، گفت: وظیفه نظارت بر عهده تک، تک اعضای شورای شهر است و امیدوارم بتوانیم دوشادوش همه دستگاه‌ها، خدمت شایسته‌ای به میهمانان داشته باشیم.


به گزارش شیرازه ستاد اجرایی خدمات سفر شیراز به مسافران نوروزی امروز با حضور مسئولان در فرهنگ سرای کتاب شیراز افتتاح شد.


انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

نظرات بینندگان