کد خبر: ۱۶۳۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۷ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
وصیت‌نامه شهید اکبر جاوید:

همگى پاسدار خون شهداى کشورتان باشید

شهید اکبر جاوید در وصیت‌نامه خود آورده است: اگر حقیر در این راهى که رفتم زنده برنگشتم همگى پاسدار خون شهداى کشورتان باشید، مبادا خداى نکرده از جنگ پشت کنید و بار دیگر کشور به دست اجانب و مزدوران بیفتد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از نوید شاهد، اکبر جاوید متولد ششم فروردین ۱۳۵۰ در شهرستان کهگیلویه است. وی در تاریخ ۲۵ دی ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش شهید شد.

وصیت‌نامه شهید: 

سپاس بیکران خالقى را می‌گویم که مرا در دورانى خلق نموده و در کشورى قرار داده که رهبرى را در آن جا داده تا از وجود پر برکتش و رهنمودهاى پیامبر گونه اش حق را از باطل و نور را از ظلمت باز شناسم و این توفیق عظیم را نصیبم نموده تا در جهان علیه دشمنان خدا شرکت جویم و از این سفر پر برکتش متنعم گردم.

چه بسیار بوده‌اند کسانی که روزى آرزوى جهاد در راه خدا و شهادت در راه حقش را داشتند ولى زمینه این فوز عظیم برایشان فراهم نبوده است و یا کسانى هستند که مى‌گفتند اى ابا عبدالله الحسین:اى کاش ما در آن زمان بودیم تا در رکابت شهید مى‌شدیم و به یاد روز عاشورا سالیان درازى گریستند، سینه زدند.

بدانید و آگاه باشید که امروز زمینه آن فوز عظیم فراهم شده است، همانطوری که امام حسین (ع) فرمود: هر روزى که ظلم باشد مبارزه علیه آن روز عاشوراست.

بنابراین عاشورا و کربلا مختص مکان و زمان معینى نیست پس هر زمان و هر کجا که ظلم بود وظیفه مسلمانان است که علیه آن قدرت‌طلبى و بى عدالتى قیام نمایند و به همه جهانیان ثابت کنند که وارثان حسین (ع) ادامه دهندگان راه او و یارانش هستند و با اهدای خون پاکشان اثرات شوم کفر را بر صحنه گیتى شستشو مى‌دهند تا مستضعفان با خاطرى آسوده و به دور از بیدادگرى زندگى نمایند.

اینک که رهبر عزیزمان با فرمان تاریخى خویش حکومت ستم‌شاهى را به پشتیبانى شما امت قهرمان و یارى خداوند در هم فرو ریخت استکبار جهانى یک مزدور خائن را تحریک تا این انقلاب پر شکوه را به نابودى بکشاند که کور خوانده‌اند به یارى خدا و پشتیبانى ملت این انقلاب باید جهانى شود، به هرحال در پایان عرایضم به شما ملت عزیز عرض مى‌کنم، اگر حقیر در این راهى که رفتم زنده برنگشتم همگى پاسدار خون شهداى کشورتان باشید، مبادا خداى نکرده از جنگ پشت کنید و بار دیگر کشور به دست اجانب و مزدوران بیفتد.

اما در خاتمه هم سخنى با خانواده‌ام، اولا از همه اقوامان و خویشاوندان می‌خواهم اگر بدى از حقیر دیدند مرا ببخشند و حلال کنند و شما پدر و مادر عزیزم هر چند که فرزند شایسته‌اى براى شما نبودم و نتوانستم در مقابل آنهمه رنج و زحمتى که به پاى من کشیدید جبران نمایم به همان پدر و فرزندی‌تان سوگند که مرا ببخشید اگر در این سفر برنگشتم حلالم نمایید و خودتان را اذیت نکنید در سوگ من که امانتى بیش نبودم و نزد شما از خداوند قادر مى‌خواهم که به شما و همه خانواده‌هاى شهداى عزیز صبر جزیل و اجر عظیم اخروى عنایت فرماید.

امیدوارم که سالار شهیدان حضرت حسین بن على (ع) در قیامت شفیع همه ما باشد، چون فرصت نبود خدمت یکایک اقوامان برسم در اینجا با شما و همه اهل فامیل و دوست و آشنا خداحافظى می‌کنم و همگى شما را به خداى منان مى‌سپارم.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان