کد خبر: ۱۶۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
امام‌جمعه شیراز:

دولت را در حل مسائل کشور یاری کنیم

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه دولت سیزدهم از ابتدای شروع فعالیت به دنبال حل مسائل کشور بوده گفت: پیش برد کارها و برنامه‌ها بدون کمک مردم ممکن نیست و همه باید دولت را در حل مسائل و مشکلات کشور یاری کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،  آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده امام‌جمعه شیراز در نخستین نمازجمعه سال ۱۴۰۳ افزود: در جلسه اخیر مجلس خبرگان، رئیس‌جمهور گفت که من نه برای رأی آوردن در دور دوم ریاست‌جمهوری بلکه برای حل مسائل و مشکلات کشور و مردم کار می‌کنم و قطعاً چنین سخنی از سر دلسوزی به زبان می‌آید.

 وی ادامه داد: از چنین نگاهی باید حمایت شود، اگر دلمان برای کشور می‌سوزد باید به فکر حل مسئله باشیم و حال که دولت هم به دنبال حل مسئله است همه باید کمک کنیم.

 امام‌جمعه شیراز اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که برای حل مسائل کشور باید در نظام اداری تحول رخ دهد، یعنی ایجاد یک حرکت جهشی و جهادی در همه بخش‌های اداری و حکمرانی کشور.

 وی گفت: چنین تحولی باید رخ دهد در غیر این صورت پیشرفتی حاصل نخواهد شد چرا که بدنه اداری نمی‌تواند مشکلات و چالش‌های مذکور را حل کند.

 امام‌جمعه شیراز افزود: برای تحقق این مهم، دولت سند تحول دولت مردمی برای ایران قوی را تهیه کرده و همه دلسوزان و علاقه‌مندان به کشور و شهدا باید دولت را یاری کنند تا این سند را عملیاتی کند و برنامه‌های خود را پیش ببرد.

 وی اظهار کرد: شعار امسال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» هم در همین راستاست و برای ایجاد تحول همه باید مشارکت داشته باشیم و دیگران را هم تشویق به مشارکت کنیم تا به‌ویژه در اقتصاد، تولید و بخش فرهنگی این تحول شکل گیرد.

 امام‌جمعه شیراز گفت: بررسی چالش‌های موجود در کشور نشان می‌دهد که ما با هفت چالش اساسی مواجه هستیم که شامل تولید، اشتغال، بیمه و تأمین اجتماعی، مسکن، عدالت اقتصادی، سبک زندگی اجتماعی و ناکارآمدی نظام اداری می‌شود.

 نماینده ولی‌فقیه در استان فارس افزود: در تمام جلسات و نشست‌ها در خصوص این چالش‌ها سخن بسیار گفته می‌شود؛ اما با تکرارکردن آنها و شکوه و گلایه و شکایت این چالش‌ها رفع نمی‌شود.

 وی ادامه داد: گروه‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی هم در زمان انتخابات همین موارد را مطرح می‌کنند و مانند هم سخن می‌گویند، در اینجا آنچه اهمیت دارد تفاوت در راهکارها است، هر جریان سیاسی باید بیاید و برای حل این مسائل راهکار ارائه دهد.

 امام‌جمعه شیراز اظهار کرد: برخی جریان‌های سیاسی ما را به سمت دست‌به‌دامن آمریکا شدن سوق می‌دهند، مسیری که هرچه در آن پیش برویم شرایط بدتر می‌شود، باید دست از رفتارهای ساده‌پندارانه برداریم و به دنبال راهکار بگردیم.

 وی افزود: اینجاست که می‌گوییم دانشگاه و حوزه باید میدان‌داری کنند و راهکار ارائه دهند چرا که این انتظار و توقع مردم از این اقشار است.

 

انتهای خبر/

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان