کد خبر: ۱۶۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارتی استاندار فارس:

۳۰ جاذبه گردشگری جدید در فارس افتتاح می‌شود

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارتی استاندار فارس گفت: با اولویت‌بندی و تعریف این پروژه‌ها، در سال ۱۴۰۴ شاهد بهره‌برداری بیش از ۳۰ جاذبه گردشگری جدید در استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارتی استاندار فارس گشایش عمارت تاریخی دیوان‌خانه وکیل در شیراز از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی استان را قابل‌تقدیر دانست و گفت: سال‌ها درهای این عمارت تاریخی بر روی مردم و گردشگران بسته بود و بی‌شک وقتی‌که مسیر رفت‌وآمد در چنین اماکنی باز شود طبیعی است که توسعه پروژه و گردشگری اتفاق می‌افتد.

وی گفت: بی‌تردید با بازگشایی عمارت دیوان‌خانه به‌عنوان جاذبه جدید گردشگری پروژه حل‌نشدنی مخابرات بعد از سال‌ها تعیین تکلیف خواهد شد.

۳۰ جاذبه گردشگری جدید در فارس افتتاح می‌شود


معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارتی استاندار فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت: سفر دوم ریاست جمهوری ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام برخی پروژه‌های ناتمام گردشگری استان مصوب شد.


فرخ زاده اتمام موزه منطقه‌ای شیراز را یکی دیگر از پروژه‌های دارای اولویت از محل تخصیص بودجه مصوب سفر ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: امید است به‌زودی و تخصیص این اعتبارات بزرگ‌ترین موزه فارس به‌زودی به بهره‌برداری برسد.


وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت برای ۳۵ پروژه گردشگری فارس در نظر گرفته‌شده است گفت: این پروژه‌ها شامل سه موزه در استان فارس، چندین چشمه و احیای تعدادی از مساجد و بقاع متبرکه است و برای نمونه کار اجرای برخی از این پروژه‌ها مانند چشمه گلابی داراب به اتمام رسید و برخی دیگر نیز در دست اقدام است.


معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارتی استانداری فارس افزود: با اولویت‌بندی و تعریف این پروژه‌ها، در سال ۱۴۰۴ شاهد بهره‌برداری بیش از ۳۰ جاذبه گردشگری جدید در استان خواهیم بود.

انتهای خبر/

نظرات بینندگان