کد خبر: ۱۶۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۹ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرین‌دشت در گفتگو با «شیرازه»:

آثار اِنفاق، تقویت پیوند انسان با دیگران است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرین‌دشت گفت: یکی از آثار اِنفاق تقویت پیوند انسان با دیگران است، کسی که اِنفاق می‌کند، می‌پذیرد که نسبت به جامعه وظیفه دارد و در جهت تحکیم رابطه خود با دیگران از آنچه که خدا به او داده مثل مال و ثروت، علم و دانش و تجربه به دیگران می‌بخشد.

عبدالله مستقیمی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، گفت: تلاوت کتاب الهی، اقامه نماز و انفاق مخفیانه و آشکار سه عمل مهمی هستند که در اصلاح روابط سه‌گانه و آرامش بخشی و امید آفرینی انسان تأثیر دارند که یکی از آثار تلاوت قرآن، افزایش نور معرفت در دل انسان است و افزایش معرفت به بهبود رابطه انسان با خودش می‌انجامد و کسی که با خود ارتباط درست داشته باشد از آرامش و امید آفرینی بیشتر برخوردار است.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرین‌دشت در ادامه افزود: یکی از آثار اِنفاق تقویت پیوند انسان با دیگران است، کسی که اِنفاق می‌کند، می‌پذیرد که نسبت به جامعه وظیفه دارد و در جهت تحکیم رابطه خود با دیگران از آنچه که خدا به او داده مثل مال و ثروت، علم و دانش و تجربه به دیگران می‌بخشد.


وی با اشاره به تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان بیان کرد: نوروز سال ۱۳۷۰ شمسی نیز با ماه مبارک رمضان مقارن بود. این اتفاق برای کسانی که نخستین‌بار بود چنین تقارنی را تجربه می‌کردند، شرایط جالبی داشت و رهبر معظم انقلاب نیز در اواخر سال ۱۳۷۰ در بیاناتی وضعیت را توصیف کردند و راه را نشان دادند به‌گونه‌ای که برای همیشه به کار می‌آید، عید نوروز را شاد کنید؛ منتها، چون ماه رمضان است در تلفیق بین این دو هنری لازم است. مانعی ندارد که شما سحرها را کلاً رمضانی باشید؛ اما شب‌ها رمضانی و نوروزی با همدیگر طی کنید.


عبدالله مستقیمی گفت: یکی از مهم‌ترین حالات بندگی خصوصاً در ماه رمضان، حالتی است که توصیهٔ مؤکد نبی مکرم است و آن «سجده طولانی» است و فقط خدا و اولیای الهی می‌دانند هنگام سجدهٔ عبودیت چه بارانی از ابر رحمت و چه برکاتی از عالم ربوبیت بر سر شما می‌بارد و پیشنهاد می‌شود حتماً در روز یک سجدهٔ طولانی داشته باشید.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرین‌دشت با اشاره به ارج نهادن به آداب ماه مبارک رمضان گفت: آداب و رسوم ماه مبارک رمضان یکی از مباحث مهم فرهنگ مردم است که به واسطه قدمت خود، از قداست ویژه‌ای برخوردار است. متأسفانه در زندگی شهری و ماشینی، بسیاری از این سنت‌های زیبا به فراموشی سپرده شده‌اند و بسیاری دیگر نیز کم‌رنگ‌تر شده‌اند.


وی افزود: می‌بایست مردم، به زدودن آلودگی از چهره خانه و محله خویش بپردازند تا بتوانند با فراغت و آسودگی خیال به انجام تکالیف دینی خویش بپردازند گه از جمله مراسمی که به ویژه در ماه رمضان انجام می‌گیرد می‌توان به مجالس ختم قرآن که اغلب در مساجد بعد از نماز ظهر و عصر یا قبل از نماز مغرب عشاء برگزار می‌شود اشاره داشت.


انتهای خبر/224224

برچسب ها: انفاق ، مصاحبه ، شیرازه
نظرات بینندگان