کد خبر: ۱۶۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس :

۸۴ میلیون لیتر بنزین در فارس مصرف شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: از ابتدای شروع تعطیلات نوروزی تاکنون میزان ۸۴ میلیون لیتر بنزین در استان مصرف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، اسدالله طاهری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس از آمادگی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس برای تأمین بنزین مورد نیاز مردم در نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: با توجه به‌پیش بینی افزایش سفرها به استان فارس و تردد خودروها در تعطیلات نوروز روند مصرف بنزین در نوروز پیش رو افزایشی است.


وی با اشاره به فعالیت ۳۲۶ جایگاه پمپ‌بنزین، ۱۳۳ جایگاه سی‌ان‌جی و چهار مرکز سوخت‌گیری هوایی در سطح استان (شهرستان‌های شیراز، جهرم، لار و لامرد)، افزود: از یک هفته قبل از ایام نوروز برنامه‌ریزی برای ذخیره‌سازی مناسب فرآورده و تأمین بنزین نوروزی انجام شده است و جای نگرانی نیست و هشت تا ۹ درصد از بنزین را از پالایشگاه شیراز دریافت می‌کنیم.


مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: از ابتدای شروع تعطیلات نوروزی (از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا چهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۳) این مدت ۱۰ روزه، نزدیک به ۸۴ میلیون لیتر بنزین مصرف شده است که بیشترین مصرف سوخت مربوط به ۲۸ اسفندماه با ۱۰ میلیون و ۳۰۰ بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال سه درصد رشد داشته است.

 

۸۴ میلیون لیتر بنزین در فارس مصرف شد


طاهری همچنین با اشاره به اینکه مصرف روزانه بنزین در استان در ایام نوروز متوسط ۸ میلیون و ۴۰۰ لیتر است، ادامه داد: در بخش سوخت هوایی روزانه ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ لیتر بوده است که تا کنون به ۳۲۲ پرواز سوخت‌رسانی شده است که نسبت به پارسال هیچ تغییری نداشته‌ایم.


وی بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده ذخیره‌سازی مناسب انواع فرآورده‌های نفتی در بخش‌های مختلف به‌ویژه حمل و نقل انجام شده و مشکلی وجود ندارد و تقریباً ۲۰۰ میلیون لیتر انبار ذخیره انواع فرآورده داریم و تا پایان تعطیلات نوروزی نیز هیچ مشکلی در تأمین سوخت در سطح استان نداریم.


طاهری با بیان اینکه استان فارس رتبه چهارم کشور در مصرف سوخت را داراست، گفت: البته این رتبه در فصول مختلف سال ممکن است تغییر کند.


این مقام مسئول با بیان اینکه ۱۲۰۰ نفت‌کش در شبانه‌روز کار سوخت‌رسانی را در سطح استان انجام می‌دهند، تصریح کرد: به‌منظور رعایت حقوق مصرف‌کننده و سوخت‌رسانی مطلوب‌تر به مردم در ایام تعطیلات نوروز تمامی تلمبه‌ها و نازل‌های جایگاه‌های سوخت استان پایش و کالیبره می‌شوند.

 

انتهای خبر/

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان