کد خبر: ۲۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۰

شایعه پراكنی برخی رسانه های علیه انتصاب مرتضوی پیگیری قضایی می شود

مشاور رییس ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: شایعه پراكنی برخی رسانه ها علیه انتصاب سعید مرتضوی به عنوان رییس سازمان تامین اجتماعی پیگیری قضائی می شود.

علی اكبر حیدری فرد گفت :‌انتصاب مرتضوی به سمت ریاست سازمان تامین اجتماعی ، امتداد موضعگیریهای مغرضانه علیه انتصابات رییس جمهوری است .

وی با بیان اینكه رسالت مطبوعات كشور علاوه بر آنچه در قانون اساسی و قانون مطبوعات ترسیم شده ، تلاش هوشمندانه در جهت عقیم كردن تهدیدهای نرم دشمنان علیه نظام است، افزود: عقیم كردن تهدیدهای نرم دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و صیانت از سرمایه های اجتماعی كشور امری است كه آثار تبلیغی و رسانه ای اصحاب رسانه كشور را می طلبد .

مشاور رییس ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز پیچیدگی ، تنوع ، كثرت و ابعاد جهانی را از ویژگیهای تهدیدهای نرم پیش رو نظام خواند و گفت: متاسفانه به رغم این تكلیف ملی و شرعی برخی از رسانه ها و خبرگزاری های كشور در جهت معكوس و پشت به دشمن و رو در رو سنگرهای سربازان نظام ایستاده و حملات تخریبی برخی از این رسانه ها بسیار زیانبارتر از عملیات روانی و رسانه ای شبكه های اجتماعی غربی است.

حیدری فرد ادامه داد: طی روزهای گذشته به رغم صدور حكم انتصاب آقای مرتضوی به عنوان مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی ، برخی ازخبرپراكنی های مذموم رسانه ای سعی در ایجاد ذهنیت كاذب ، غیرواقع و شایع سازی در خصوص انتصاب وی داشتند.

وی افزود: انتصاب آقای مرتضوی به عنوان مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی به طور قطع براساس بررسی های كارشناسی انجام شده و ضمن لحاظ توانمندی های مدیریتی وی ، آقای مرتضوی از بین سایر نامزدهای احتمالی ریاست این سازمان اصلح تر تشخیص داده شده است.

حیدری فرد گفت: تاكنون آقای مرتضوی به رغم تمام هجمه های فاقد اخلاق حرفه ای و رسانه ای واكنشی نشان نداده و همچون همیشه متانت پیشه كرده اند اما نمی تواند از خطای نابخشودنی برخی از رسانه ها و خبرگزاری ها كه بدون رعایت اخلاق رسانه ای و برخلاف مصالح نظام مرتكب جرم شده اند، عبور كرد.

مشاور رییس ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز این اقدام برخی رسانه ها را همسویی با خواست بدخواهان ملت سرافراز ایران و نظام جمهوری اسلامی خواند و گفت: همزمانی انتشار دومین گزارش سخیف ، بی محتوا و كذب احمدشهید گزارشگر ویژه سازمان ملل با برخی گزارشهای خبری منتشر شده در خصوص موضوع انتصاب آقای مرتضوی ، به عینه هم راستایی محتوایی و حتی ادبیات به كار رفته در هر دو گزارش یادشده را نشان می دهد.

حیدری فرد تاكید كرد: براین اساس و حسب قانون ، بطور قاطع با نشریات و رسانه های مورد نظر كه در این راستا مرتكب جرم شده اند از طریق مراجع ذیصلاح برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

مشاور رییس ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز ادامه داد: یكی از دلایل اصلی موضعگیری منفعلانه و خلاف مصالح ملی مورد اشاره ، درهم آمیختگی و پیوند برخی از كانونهای مالی با بعضی عناصر رسانه ای است كه به علت احساس تهدید نسبت به منافع مالی خود بطور مستقیم و غیرمستقیم دست به اقدامی تدافعی جهت حفظ منابع و حامیان مالی خود در قالب یك طرح رسانه ای تهاجمی و تخریبی زده اند.

حیدری فرد در ادامه به سوابق آقای مرتضوی در 15 سال گذشته مانند ریاست دادگاه ویژه كاركنان دولت و مطبوعات ، دادستانی تهران، معاونت دادستانی كل كشور و نماینده ویژه رئیس جمهور و رییس ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز اشاره كرد و گفت: سعید مرتضوی در كانون مناصب بسیار خطیری قرار داشتند كه بدون برخورداری از قدرت مدیریتی ، تدبیر و شجاعت هیچ كس قادر به اداره آن نخواهد بود.

حیدری فرد افزود: اداره سازمان تامین اجتماعی كشور یك مدیر توانمند با صلابت و در عین حال برخوردار ازتجربه و دانش می طلبد كه در آینده ای نزدیك ثمرات انتصاب شایسته آقای مرتضوی به عنوان مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی را شاهد خواهیم بود.

مشاور رییس ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: ذكر این نكته لازم و ضروری است كه استقلال و تفكیك قوا امری مورد قبول قانون اساسی است اما اخیرا موضعگیریهای تخریبی علیه هرفردی كه منصوب هیات دولت و رئیس جمهور است طراحی و كارسازی می شود كه به نقض حریم ریاست جمهوری به عنوان شخص اول اجرایی كشور رویه نامعقول را به رسم معروف مبدل كرده است.

ایرنا

نظرات بینندگان