کد خبر: ۳۴۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۱

فقر زدایی باید به گفتمان جامعه تبدیل شود

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس گفت: بحث فقر زدایی باید به گفتمان جامعه تبدیل شود.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر، علی الهیاری چهار شنبه شب در نشست خبری روزخبرنگار، با اشاره به اینکه باید اختلافات طبقاتی را در جامعه کاهش دهیم افزود: متاسفانه بی دردی بر جامعه ما حاکم شده و کمتر کسی پیدا می شود که به فکر دیگران باشد.

وی ادامه داد: نیاز نیست که انسان پولدار باشد تا به دیگران کمک کند و درحالیکه می توانیم با اندک پول خود نیز به دیگران کمک کنیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس ادامه داد: بحث فقر زدایی باید به گفتمان جامعه تبدیل شود زیرا اگر این فرهنگ در میان مردم ایجاد شود به حمایت های دولتی احتیاج نیست.

الهیاری با اشاره به اینکه کمیته امداد طی سال گذشته تلاش های فراوانی برای رفاه و اشتغال خانواده های تحت پوشش خود انجام داده یادآور شد: ارایه تسهیلات اشتغالزایی از مهمترین فعالیت های کمیته امداد امام خمینی(ره) طی یک سال گذشته بود که خوشبختانه با استقبال افراد تحت پوشش نیز مواجه شده است.

وی تاکید کرد: فشارهای اقتصادی و اجتماعی باعث نابود شدن برخی از افراد جامعه خواهد شد به همین دلیل اولویت اول فعالیت های خود را بر روی ایجاد اشتغال برای خانواده های تحت پوشش قرار داده ایم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس تصریح کرد: باید به گونه ای رفتار کنیم که جامعه به آموزه های دینی توجه بیشتری داشته باشد.

الهیاری در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش رسانه در خصوص رسیدگی به افراد مستمند در جامعه یادآور شد: رسانه ها نقش بسیار مهمی را در روند توسعه اجتماعی ایفا می کنند که در این میان باید به گونه ای برنامه ریزی شود که توسعه فقرزدایی نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: توجه کردن به بخش های زیرین اجتماعی از وظایف رسانه ها و خبرنگاران است که در این میان رسانه های استان فارس به خوبی نقش خود را ایفا کرده اند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس افزود: تلاش های رسانه در بحث اطلاع رسانی به موقع باعث شده که استان فارس در اکثر مباحث مربوط به کمک به دیگران رتبه های برتر کشور را به خود اختصاص دهد.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان