کد خبر: ۳۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۱

وحدت‌داخلی عامل ارتقای جایگاه جهانی ایران ‌می‌شود

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، با بیان اینکه دعواها و اختلافات داخلی نباید مانع این باشد که ایران در ساختار جدید جهانی بدون جایگاه ممتازی باقی بماند، گفت: از هر فرصتی باید به نفع ارتقای جایگاه جهانی ایران استفاده کرد.

 به گزارش شیرازه به نقل از خانه ملت محمد رضا رضایی کوچی ، با یادآوری اظهارات رهبری معظم انقلاب درباره اینکه جهان درحال گذر و تحول به سمت یک مدل جدید اقتصادی، سیاسی است، گفت: دعواها و اختلافات نباید  مانع این باشد که ایران در ساختار جدید جهانی بدون جایگاه ممتاز بماند.

 نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی،‌ با بیان اینکه در گذشته کشورهای محدودی چون آمریکا و انگلیس  صاحب قدرت سیاسی و اقتصادی دنیا بودند، افزود: در زمان حاضر قدرت تنها در اختیار کشورهایی که صاحب حق وتو در شورای امینت هستند، نیست.

وی، با بیان اینکه از تعداد کشورهای تحت مدیریت و سیطره قدرت‌های بزرگ کم شده است، توضیح داد: کشورهای دنیا خود با ادعای استقلال اقتصادی و سیاسی نگاه گذشته را به آمریکا و انگلیس ندارند و همین رویکرد جدید کشورها پیش‌بینی به وجود آمدن مدل جدید سیاسی اقتصادی را واقعی‌تر می‌کند.

رضایی کوچی، با بیان اینکه دنیا از وضعیت تک قطبی و دوقطبی خارج شده است، گفت: اهمیت دارد که ایران همزمان با رشدی که در کشورهای دنیا  به وجود آمده است جایگاه مناسبی را برای خود تعریف کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، با یادآوری تمدن و گذشته ایران، گفت: نباید اجازه دهیم کشورهایی که صاحب تمدن نیستند از ما سرعت بگیرند.

رضایی کوچی با بیان اینکه ایران فرصت تبدیل شدن به کشوری مهم و صاحب اثر را دارد، توضیح داد: نیروی انسانی غنی، جوانان متعهد و دانشمند، منابع نفتی و انرژی کافی این فرصت  را به ایران می‌دهد که جایگاه مناسبی در صحنه بین‌المللی برای خود دست و پا کند.

وی، با انتقاد از فرصت سوزی‌ها از سوی مسئولان، گفت: لازمه ارتقای جایگاه ایران در ساختار جدید جهان این است که مسئولان به یک اراده جمعی برسند و توان کشور به این سمت هدایت شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس نهم، با بیان اینکه رفتن به سمت اختلافات و دعواهای داخلی انرژی مسئولان را هدر می دهد و ما را  از هدف اصلی دور نگه می دارد، گفت: متاسفانه گاهی شرایطی را در کشور داشتیم که درگیر حاشیه‌ها و کارهای خرد، جزئی و اختلافات بودیم و نتوانستیم از فرصت‌ها به نفع کشور استفاده کنیم.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با اساتید، محققان و پژوهشگران دانشگاهی، جهان را در حال گذر و تحول به سمت یک ساختار و هندسه جدید سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خواندند و با تبیین جایگاه و نقش‌آفرینی ویژه ملت ایران در این تحول عظیم تاریخی، تأکید کردند: نخبگان کشور از جمله دانشگاهیان می‌توانند به ارتقای جایگاه ایران در ساختار جدید جهان،‌ کمک تعیین کننده‌ای داشته باشند.

پایان پیام/ص

نظرات بینندگان