کد خبر: ۳۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۴ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۱

راه‌اندازی 3 ایستگاه خودکار هواشناسی در شیراز

مدیرکل هواشناسی استان فارس از راه‌اندازی سه ایستگاه خودکار هواشناسی در گردنه‌های حادثه‌خیز استان خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، عبدالکریم جامع بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسط اداره کل هواشناسی استان فارس سه ایستگاه خودکار هواشناسی در گردنه‌های حادثه‌خیز شهرستان شیراز راه‌اندازی شد. 

مدیرکل هواشناسی استان فارس با اشاره به اهمیت توجه به لزوم ارائه اطلاعات دقیق هواشناسی از وضعیت جاده‌های کشور افزود: با توجه به لزوم ارائه اطلاعات دقیق هواشناسی از وضعیت جاده‌های کشور و اهمیت آن در کنترل و نگهداری جاده‌ها و کاهش حوادث ناشی از مخاطرات جوی، اداره کل هواشناسی استان فارس اقدام به راه‌اندازی سه ایستگاه هواشناسی خودکار جاده‌ای در گردنه‌های حادثه‌خیز و برف‌گیر این استان کرد.

وی اضافه کرد: این ایستگاه‌ها به صورت خودکار و پیوسته توانایی ذخیره، ارسال و نمایش پارامترهای مختلف جوی از قبیل دما، رطوبت، سمت و سرعت باد، میزان بارش، ارتفاع برف، نوع پدیده، دید افقی و ... را دارند.

جامع اضافه کرد: در استان فارس در فاز نخست این پروژه سه گردنه کولی کش، جلب گیر سپیدان و دشت ارژن زیر‌پوشش قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: اطلاعات مربوط به این ایستگاه‌ها از طریق بستر مخابراتی به سازمان هواشناسی و راهداری کشور، اداره کل هواشناسی استان فارس منتقل می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان فارس تصریح کرد: در برنامه تکمیلی این پروژه، اطلاعات از طریق بستر اینترنت در اختیار عموم قرار می‌گیرد تا مردم بتوانند از وضعیت گردنه‌های کشور که زیر‌پوشش این سیستم قرار گرفته‌اند، اطلاع یابند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان