کد خبر: ۳۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۱ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۱

اجلاس عدم تعهد در راستای منافع ملی است

امام جمعه شیراز گفت: برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در ایران در راستای منافع ملی است.

به گزارش شیرازه به نقل از  فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز اظهار داشت: دشمنان نظام در مورد برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در تهران سم‌پاشی‌هایی می‌کنند اما مردم می‌دانند که برگزاری اجلاسی که بعد از سازمان ملل پر جمعیت‌ترین اجلاس جهانی است برای ایران در شرایط فعلی منافع بسیاری را در بر دارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند هندسه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جهان به سود مسلمانان در حال تغییر بوده و در این تغییر و تحول ضد استکباری بیشترین مسئولیت بر دوش ایران است.

ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: راهپیمایی روز قدس حلقه‌ای استوار از مقاومت در برابر استکبار جهانی است.

وی اضافه کرد: استقرار رژیم جعلی صهیونیستی بر پایه نژادپرستی است و مصداق حکومت کفر بر بخشی از مسلمانان محسوب می‌شود که به هیچ وجه صحیح نیست و بر خلاف نص صریح قرآن است.

ایمانی تصریح کرد: این کشور جعلی عامل ایجاد و گسترش موج ترور در منطقه است و هزینه‌های گزاف امنیتی و نظامی را بر کل منطقه تحمیل کرده و عامل عقب‌ماندگی کشورهای اسلامی شده است.

وی خاطرنشان کرد:  تجارب دهه‌های گذشته این نکته را بازگو می‌کند که برای بازپس‌گیری فلسطین مصالحه با دشمن جواب نمی‌دهد و تنها راه آن مقاومت است.

تاکید بر لزوم پرداخت 2 هزار و 500 تومان فطریه برای هر فرد بالغ در عید فطر و پس از اعلام استهلال توسط دفتر مقام معظم رهبری، لزوم کمک به مردم زلزله‌زده آذربایجان و گرامیداشت و ساخت مسجد در هفته جهانی مساجد در پایان مرداد ماه جاری دیگر نکاتی بود که خطیب جمعه شیراز به آن پرداخت.

پیش از برگزاری نماز جمعه، مردم شیراز در اقشار مختلف به طور گسترده در راهپیمایی روز قدس شرکت داشتند و در پایان قطعنامه این راهپیمایی در مصلی نماز جمعه قرائت شد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان