کد خبر: ۳۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۱

احداث رصدخانه در دانشگاه پیام نور فیروزآباد

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز فیروزآباد گفت: به زودی رصدخانه پژوهشی در مرکز دانشگاهی پیام نور فیروزآباد احداث می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس محمد معین صفاری امروز  اظهار داشت: در دولت دهم در مراکز دانشگاهی پیام نور اقدامات قابل توجه‌ای در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی و آموزشی صورت گرفته که ستودنی است .

وی با اشاره به اقدامات عمرانی و فرهنگی و آموزشی دولت دهم در دانشگاه‌های پیام نور افزود: سالن ورزشی دانشگاه پیام نور مرکز فیروزآباد که یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های ورزشی مجموعه دانشگاهی پیام نور استان فارس محسوب می‌شود با زیربنای 2 هزار و 100 متر مربع آغاز به ساخت شده است .

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز فیروزآباد ادامه داد: این سالن در ابعاد 43 در 48 متر مربع و ایجاد اتاق‌های دو طبقه بوده که پس از اجرای عملیات خاک‌ریزی و خاک‌برداری با اجرای فونداسیون در مرحله بعد قرار می‌گیرد.

صفاری اضافه کرد: این مرکز دانشگاهی در بخش دیگری از پروژه‌های عمرانی خود ساخت مجتمع فرهنگی را در دست اقدام و اجرا دارد که با زیربنای 455 متر مربع و اجرای سقف سبک، 45 در صد پیشرفت فیزیکی ادامه می‌یابد.

وی گفت: این مجتمع فرهنگی دو نمازخانه خواهران و برادران، دفتر بسیج، کتابخانه، لابی و دو وضوخانه را در خود جای می‌دهد .

عضو کمیته فرهنگی شهرستان فیروزآباد بیان داشت: ساخت ساختمان اداری این مرکز دانشگاهی با 85 درصد پیشرفت فیزیکی چند ماه به تعلیق در آمده بود که با پیگیری‌های انجام شده و معرفی پیمانکار جدید ادامه آن آغاز شد.

وی ابراز کرد: با معرفی پیمانکار جدید مقرر شد که ساختمان اداری دانشگاه پیام نور مرکز فیروزآباد با زیربنای یک‌هزار و 228 متر مربع طبق قرارداد در مدت 80 روز به اتمام برسد و تحویل این مرکز شود.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز فیروزآباد از احداث رصدخانه در این مرکز دانشگاهی خبر داد و گفت: این مرکز دانشگاهی با داشتن پنج گرایش از رشته جغرافیا احداث رصدخانه پژوهشی را از الزامات می‌داند.

صفاری گفت: اقدامات عملیاتی و اجرایی ساخت این رصدخانه آغاز شده و در آینده نزدیک شاهد احداث و افتتاح آن خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتقال شبکه اینترنت دانشگاه پیام نور مرکز فیروزآباد بیان داشت: انتقال شبکه اینترنت این دانشگاه از وایرلس به روی فیبر نوری به صورت نامحدود از جمله  اقدامات مهمی بود که

انتقال آن به شبکه زیرزمینی به طول سه کیلومتر از پروژه‌های پرهزینه به منظور رفع نیازهای آموزشی، پژوهشی و سرعت‌دهی در انجام امور اداری صورت گرفت.

صفاری ادامه داد: این مرکز پیش از سال 88 از کارت اینترنت و به صورت تلفنی امور اداری و پژوهشی خود را پیش می‌برد که در حال حاضر با انتقال این شبکه اینترنت از 256 به 512 و سپس یک مگابایت و امروز با دو مگابایت امور پژوهشی و اداری خود را انجام می‌دهد .

قائم مقام هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان فیروزآباد در پایان خاطرنشان کرد: در مرکز دانشگاهی پیام نور فیروزآباد به وضوح ساخت و سازهای عمرانی بسیاری از جمله ساخت و اتمام دیوارکشی سایت دانشگاه، ساخت و اتمام سردر دانشگاه در دو لاین ورودی و خروجی، ساخت پارک دانشجو با 25 درصد پیشرفت فیزیکی، سالن اجتماعات با 320 متر زیربنا در دو طبقه و کارگاه صنایع دستی با زیربنای 88 متر مربع می‌توان مشاهده کرد که همگی مرهون تلاش و زحمات مسئولان و اقدامات دولت دهم بوده است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان