کد خبر: ۳۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۱

کشف 10 تن مواد مخدر در استان فارس

فرمانده انتظامی فارس از کشف بیش از 10 تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، سیروس سجادیان در نشست کمیته قضایی و انتظامی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با ارائه آماری از وضعیت مبارزه با این مواد از منظر انتظامی از کشف بیش از 10 تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

وی اضافه کرد: میزان کشفیات امسال نسبت به سال گذشته 23 درصد رشد داشته است و در این مدت 48 باند تهیه، توزیع و فروش مواد مخدر منهدم و بیش از 4 هزار پرونده تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس برخوردهای شدید انتظامی و احکام قاطع قضایی در امر مبارزه با مواد مخدر را باعث کاهش سایر جرایم فردی به ویژه در سرقت‌های عادی و زورگیری‌ها دانست و افزود: برای مبارزه با مواد مخدر باید از حالت مبارزه معمول خارج شویم و این امر مهم را به صورت یک قرارگاه فرماندهی اداره و مدیریت کنیم.

فرماندار شیراز نیز با تاکید بر اهمیت موضوع برخورد و مبارزه با مواد مخدر، از پیگیری فرمانداری شیراز در مورد افتتاح اردوگاه ترک اعتیاد با ظرفیت 300 نفر در شیراز خبر داد.

جواد زرین‌کلاه خاطرنشان کرد: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی باید بدون توقف تا آخرین مرحله پیش برویم چرا که اجرای نیمه‌کاره طرح زیان‌رسان است.

وی با تقدیر از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، اجرای طرح برخورد با توزیع کنندگان در خیابان ماذون قشقایی را باعث رضایت مردم خواند.

رئیس کل دادگستری فارس نیز بر ادامه برخورد قاطع قضایی و انتظامی با پدیده مواد مخدر، اجرای احکام اعدام سوداگران مرگ و همچنین تخریب و ضبط املاکی که به محل توزیع و مصرف مواد مخدر تبدیل شده‌اند، تاکید کرد.

ذبیح‌الله خدائیان همچنین خواستار پیگیری راه‌اندازی اردوگاه نگهداری معتادان و همچنین بیمارستان تخصصی ویژه ترک اعتیاد توسط نهادها و سازمان‌های مسئول شد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان