کد خبر: ۳۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۱

تولید 1400 تن رطب و خارک در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین از آغاز برداشت خارک و رطب از نخیلات این شهرستان و پیش‌بینی تولید یک‌هزار و 400 تنی این محصول در قیروکارزین خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس ناصر انصاری امروز  اظهار داشت: رطب، خارک و خرما از محصولات درخت نخل است که با رسیدن گرما به نقطه اوج، فصل برداشت آن در شهرستان‌های خرما‌خیز از نیمه دوم مرداد ماه آغاز می‌شود.

وی افزود: با توجه به ادامه برداشت تا پایان شهریور ماه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری یک‌هزار و 400 تن محصول رطب و خارک از سطح 2 هزار و 800 هکتار از نخلستان‌های بارور شده قیروکارزین برداشت شود.

انصاری با اشاره به تنوع  و کیفیت رطب و خارک تولیدی در قیروکارزین بیان داشت: از عمده ارقام تولیدی در این شهرستان می‌توان هلیله، خاسویی، شاهانی، تورز، لشت و کبکاب را نام برد که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و علاوه بر مصرف داخلی به شهرستان‌های شمالی قیروکارزین نیز صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با بیان اینکه نبود صنایع تبدیلی باعث شده که این محصول با قیمت پایین‌تری به بازار عرضه شود، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای این شهرستان و وسعت نخلستان‌های آن و همچنین حمایت‌های خوب مسئولان انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در این شهرستان وارد عمل شوند.

انصاری با اشاره به افزایش بیماری‌های قندی و دیابتی تصریح کرد: خرما به سبب داشتن ماده اصلی سیلینیوم که از عناصر مهم مبارزه با سرطان است در دنیا طرفداران بسیاری داشته و استفاده از نوشابه‌هایی که با استفاده از قند طبیعی این محصول تولید می‌شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی در پایان افزود: این مدیریت به‌ منظور ارتقای کیفیت و کمیت محصول تولیدی از نخیلات و همچنین حل نیازهای باغداران در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های مختلفی را توسط واحد باغبانی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان