کد خبر: ۳۵۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۱

اولین مرکز آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی شیراز

مدیر کل ثبت احوال استان فارس گفت: اولین مرکز آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی کشور در این شهر افتتاح خواهد شد.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر، محسن نعمتی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان شیراز گفت: تا کنون 200 هزار شناسنامه مکانیزه در استان فارس صادر شده است.

وی تصریح کرد: از تعداد هفت میلیون و500 هزار سند فوت و ولادت در استان فارس تاکنون چهار میلیون و 500 هزار سند آرشیو شده بر روی پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور قرار گرفته و در شیراز نیز تاکنون دو میلیون سند سجلی آرشیو شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان فارس افزود: با برنامه ریزیهای صورت گرفته تا پایان سال جاری تمامی اسناد سجلی این استان به شکل آرشیو شده در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ثبت می شود.

نعمتی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه درخواست تغییر نام نیازی به حضو در مراجع قضایی ندارد یادآور شد: تا چندی پیش افرادیکه تقاضای تغییر نام داشتند باید این تقاضا را از طریق مراجع قضایی پیگیری می کردند در حالیکه امروز با هماهنگی های صورت گرفته تغییر نام به صورت مستقیم توسط ثبت احوال انجام می شود و متقاضیان نباید به مراکز قضایی مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: توسعه فعالیتها و ایجاد مراکز متعدد در شهرستانهای استان فارس از برنامه های اصلی این اداره کل است که در این میان در تلاشیم طی سال جاری نمایندگیهای مختلفی را در شهرهای این استان راه اندازی کنیم.

مدیر کل ثبت احوال استان فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بیمارستانها دولتی و خصوص باید نسبت به ثبت وقایع ولادت همکاری بیشتری داشته باشند، گفت: متاسفانه با توجه به تاکیدات فراوانی که نسبت به ثبت وقایع تولد در بیمارستانها می شود همچنان برخی از بیمارستانهای خصوصی و دولتی در زمینه صدور گواهی ولادت در زمان مشخص همکاری لازم را با ثبت احوال ندارند.

نعمتی تاکید کرد: بیمارستانها مکلف هستند در زمان مراجعه زائو به این مراکز در زمان پذیرش مشخصات کامل والدین را دریافت و نسبت به ارایه گواهی تولد در زمان مشخص شده اقدام کنند.

وی تصریح کرد: آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی یک انقلاب بزرگ در عرصه خدمات رسانی است که خوشبختانه استان فارس در این مباحث پیشتاز است.

نظرات بینندگان