کد خبر: ۳۵۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۷ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۱

رطوبت زدایی از کانال های تخت جمشید در آینده

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از تثبیت و عملیات رطوبت زدایی از کانال های تخت جمشید در آینده نزدیک خبر داد و گفت: سه میلیارد ریال اعتبار به منظور هدایت آب های تخت جمشید اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری شیرازه به نقل از شبستان، فریدون فعالی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، امروز (5شهریور) در حاشیه بازدید از کانال های آبراهه های تخت جمشید در جمع خبرنگاران، گفت: تخت جمشید اولین شهر و محوطه تاریخی است که طرح هدایت آبراهه ها در آن انجام شده است.


وی با تاکید بر اینکه نظام آبراهه های تخت جمشید یکی از بزرگترین طرح های مهندسی زمان هخامنشیان است، از تثبیت و عملیات رطوبت زدایی از کانال های آبراهه های تخت جمشید در آینده نزدیک خبر داد و یادآور شد: سال جاری سه میلیارد ریال اعتبار به هدایت آبراهه‌های تخت جمشید اختصاص داده شده و در این راستا 80 نفر مشغول به فعالیت هستند که تا کنون سه آبراهه کاملا بازشده است.


این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با این اتفاق مهم دیگر مشکل جمع شدن آب در محوطه کاخ های تخت جمشید را شاهد نخواهیم بود، اضافه کرد: با عملیات کاوشگری و نجات بخشی آب ها از طریق کانال های آبراهه به بیرون هدایت می شوند.


مهندس فعالی با اشاره به اینکه نخستین کانال شناسایی شده، آبراهی است که از محل خروجی کانال های تخت جمشید به سمت جنوب امتداد یافته و کارکرد اصلی آن انتقال آب جمع شده در داخل کانالهای زیرزمینی تختگاه به بیرون این مجموعه است، ادامه داد: هر گونه اقدام عملی در مورد تخت جمشید ابتدا در کارگروه فنی تخت جمشید بررسی می شود

نظرات بینندگان