کد خبر: ۳۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۱ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۱

برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس اقتدار بین‌المللی ایران را نشان داد

استاندار فارس گفت: برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران، نشان دهنده اقتدار بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، حسین صادق عابدین با بیان اینکه تلاش‌های گسترده قدرت‌های سلطه‌جو برای منزوی کردن ایران اسلامی از ابتدا به شکست محکوم بوده است، اظهار داشت: حضور گسترده سران و مقامات بیش از 120 کشور جهان در اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران، به روشنی شکست سیاست‌های آمریکا و غرب در مقابل ایران را نشان می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه دشمنان ایران اسلامی برای جلوگیری از ورود مقامات کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به کشورمان به هر ترفندی متوسل شده‌اند، افزود: امنیت حاکم بر جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است که شرایط لازم را برای برگزاری گسترده‌ترین اجلاس بین‌المللی بعد از نشست سازمان ملل متحد فراهم کرده است.

وی برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران را دارای تاثیرات گسترده اقتصادی در کشورمان دانست و گفت: حضور گسترده سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با هیئت‌های اقتصادی و بازرگانی، می‌تواند موجب رشد تعاملات و تبادلات اقتصادی جمهوری اسلامی با کشورهای جهان شده و بی‌اثر بودن تحریم‌های اقتصادی مستکبران علیه ایران را اثبات کند.

این مسئول مراودات اقتصادی میان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را در شرایط بحران اقتصادی جهان بسیار حائر اهمیت برشمرد و با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی برجسته اعضای این جنبش و بازار مصرف گسترده، ارتباط بیشتر کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را برای رهایی از تگناهای اقتصاد سرمایه‌داری ضروری برشمرد.

استاندار فارس گردهمایی سران بیش از 120 کشور جهان در اجلاس جنبش عدم تعهد را فرصتی گران‌بها برای تبیین دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف دانست و با اشاره به بیانات تاریخی مقام معظم رهبری در این اجلاس، اظهار داشت: جامعه جهانی و افکار عمومی ملت‌ها به طور کامل آماده پذیرش دیدگاه‌های حق‌طلبانه و عدالت‌خواهانه جمهوری اسلامی ایران است.

صادق عابدین تغییر ساختار غیرعادلانه نهادهای بین‌المللی را از جمله خواسته‌های کشورهای جهان و افکار عمومی دنیا دانست و با اشاره به دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در این زمینه و سخنرانی‌های روشنگرانه رئیس جمهور در اجلاس‌های سالانه سازمان ملل متحد و سایر نشست‌های بین‌المللی، این عزم جهانی را متأثر از ایستادگی ملت ایران و تلاش‌های دولتمردان جمهوری اسلامی ایران دانست.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان