کد خبر: ۳۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۱ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۱

بیش از 30 درصد بافت فرسوده شیراز در منطقه 2 قرار دارد

شهردار منطقه دو شیراز گفت: بیش از 30 درصد بافت فرسوده شهر شیراز در منطقه دو قرار دارد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس آرش فرج‌زاده امروز اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از 30 درصد بافت فرسوده شهر شیراز در منطقه دو قرار دارد که با وقوع یک زلزله چند ریشتری این بافت دچار فاجعه می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری شیراز تسهیلات ویژه‌ای برای صدور مجوز ساخت و ساز در این مناطق در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: همچنین تخفیف 50 درصدی عوارض و بسیاری دیگر از مشوق‌ها برای نوسازی بافت فرسوده صورت گرفته، اما آمار استقبال شهروندان از این تسهیلات ناچیز بوده است.

شهردار منطقه دو شیراز ادامه داد: هم‌اکنون بیش از 83 درصد از ساختمان‌های موجود در بافت فرسوده این منطقه شهری هیچ ارزشی ندارد و سازمان میراث فرهنگی باید برای این موضوع برنامه داشته باشد.

وی در ادامه به بودجه شهرداری منطقه دو اشاره کرد و گفت: امسال بودجه شهرداری رشد قابل توجهی داشته است که شاخص، رشد 300 درصدی را در بودجه شهرداری منطقه دو شیراز نشان می‌دهد.

فرخ‌زاده خاطرنشان کرد: در سال جاری بودجه عمرانی این منطقه شهرداری به مرز بیش از 16 میلیارد تومان رسیده و پروژه منطقه دروازه کازرون بعد از چهار سال منطقه را به درآمدی پایدار رسانده است.

وی افزود: در اردیبهشت‌ ماه سال جاری تمام بودجه پیش‌بینی شده این شهرداری به صورت صددرصد محقق شده است.

شهردار منطقه دو شهرداری شیراز از اجرای بزرگ‌ترین پروژه تجاری شهر شیراز در این منطقه خبر داد و افزود: عملیات اجرایی مجموعه مشیر با 70 هزار متر مربع زیربنا و پارکینگ، کارواش، هایپرمارکت در دو طبقه به زودی در قلب شهر شیراز اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: وجود سالن‌های غذاخوری متعدد، شهر‌بازی، سالن سرپوشیده ورزشی و مجموعه تجاری از دیگر مزایای مجموعه مشیر است که به زودی کلنگ احداث آن به زمین زده می‌شود.

فرج‌زاده خاطرنشان کرد: با احداث مجموعه مشیر از برخی مناطق شهری منطقه دو محرومیت‌زدایی می‌شود و حرکت جهشی که شیراز را به سمت غرب متمایل می‌کرد، کند خواهد شد.

شهردار منطقه دو شهرداری شیراز اضافه کرد: این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر 100 میلیارد تومان ساخته می‌شود و در این مجموعه تمام نیازهای مورد نظر شهروندان به صورت کلی دیده شده است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان